Finans och logistik Controller till bolag i Solna

Framtiden AB / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Framtiden AB

Är du en person som brinner för arbete som Controller? I så fall har vi uppdraget för dig!

Publiceringsdatum
2013-06-15

Arbetsuppgifter
Som vikarierande finans och logistik Controller kommer du ha en bred roll med varierade arbetsuppgifter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att leda månadsboksluten, aktivt arbeta med prognosarbeten, likviditetsplanering, logistik- och varulagerplanering, valutahantering samt rapportering av interna KPI:er. Vidare kommer du stötta övriga personer på ekonomiavdelningen i det dagliga arbetet och jobba nära både ekonomi- och marknadsavdelningen, speciellt i samband med rapporteringen.

Du kommer sitta på huvudkontoret i Solna och ha mycket kontakt, både på svenska och engelska, med fabrikerna i Holland samt varulagret i Göteborg. Du blir lite av "spindeln i nätet" mellan fabrikerna, lagret och huvudkontoret.

Om företaget
Vår kund är ett globalt bolag inom hälso- och livsmedelsbranschen. Bolaget har varit verksamma i Sverige sedan 80-talet och finns idag representerade i ca 55 länder och har totalt ca 4500 anställda globalt. Den här tjänsten är placerad på det nordiska huvudkontoret i Solna och uppdraget är ett föräldravikariat om 7-9 månader.

Profil
Du som söker har minst ett par års erfarenhet av arbete som Controller och någon form av eftergymnasial ekonomiutbildning. Har du dessutom erfarenhet av redovisningsarbete är det en framgångsfaktor. Vidare har du goda muntliga och skriftliga kunskaper i både engelska och svenska då kunden har engelska som affärsspråk.

Vi ser att du har god datorvana och tidigare erfarenhet av att arbeta i olika affärssystem och Excel. Kunden använder affärssystemet JD Edwards.

Som person är du driven, tar egna initiativ, har ett logiskt tänkande och förstår det ekonomiska flödet i redovisningen.

Framgångsfaktorer:
• Tidigare erfarenhet från arbete som Controller i internationellt bolag
• Tidigare erfarenhet från arbete med utländska kontakter
• Goda kunskaper i kvalificerat redovisnings- och prognosarbete
• Relevant akademisk utbildning från högskola eller universitet
• Goda kunskaper i Microsoft Excel
• God svenska/engelska

Tjänsten är en uthyrning där du kommer vara anställd hos oss på Resultat och uthyrd till vår kund under 7-9 månader med start i mitten/slutet av augusti 2013.

Om företaget
Resultat AB är ett ekonomikonsultbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av kvalificerade ekonomer. Tjänsten är en uthyrning där du kommer vara anställd hos oss på Resultat och uthyrd till vår kund. Annonsen är publicerad genom Framtiden AB, Resultat ABs systerbolag.

Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Anders Hedman på 08-400 255 05 eller anders@resultatab.se .

Anställningsvillkor
START: Mitten/slutet av augusti 2013
OMFATTNING: Heltid, 100%
PLATS: Solna
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Anders Hedman, 08-400 255 05
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2013-06-30

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-06-30
Ange följande referens när du ansöker: 2822
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anders Hedman 08-400 255 05 anders@resultatab.se

Företag
Framtiden AB

Adress
Framtiden AB
Warfvinges väg 29
11251 Stockholm

Jobbnummer
1584121

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden AB: