Financial specialist

Unik Resurs I Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Oxelösund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Oxelösund, Nyköping, Trosa, Gnesta, Söderköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Unik Resurs I Sverige AB i Oxelösund, Nyköping, Trosa, Gnesta, Söderköping eller i hela Sverige

Företagspresentation

Vad erbjuder SSAB dig?

Som Financial specialist kommer du att vara en del av Global Business Services som har till uppdrag att leverera flexibla, kostnadseffektiva och standardiserade stödtjänster inom områdena finans, lön, tidrapportering och reseräkning. En av de finansiella avdelningarna är Order to Cash som levererar stödtjänster inom områdena fakturering och kundreskontra där vi söker förstärkning inom faktureringssupport. Funktionen är under ständig förändring med nya gränssnitt och höga ambitioner. Här erbjuds du en viktig och utvecklande roll i internationell miljö med utvecklingsmöjligheter både inom och utanför funktionen.

SSAB är på den globala marknaden en ledande producent av avancerade höghållfasta stål och seghärdade stål. De utvecklar höghållfasta stål med kvalité i världsklass och tillhandahåller tjänster för bättre prestanda utifrån ett hållbarhetsperspektiv. SSAB:s produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA har en årlig produktionskapacitet av stål på cirka 8,8 miljoner ton. SSAB erbjuder dig en möjlighet att få vara med på deras spännande resa att som världens första stålföretag ta klivet mot en fossilfri ståltillverkning.

"Följ med oss på vår hållbarhetsresa till en starkare, lättare och mer hållbar värld"

Vad innebär rollen?

I rollen som Financial specialist arbetar du brett med såväl administration och dokumentation likväl som att hantera mer komplicerade supportärenden. Du kommer arbeta som spindeln i nätet med ett brett internationellt kontaktnät avseende olika funktioner internt och externt. I detta arbetar du supporterande och rådgivande när problem uppstår eller andra frågeställningar gällande system eller support. Du kommer ansvara för att skapa och distribuera exportdokument avseende internationella leveranser för SSAB EMEA AB så som kundfakturor, följesedlar och certifikat. Periodvis innebär tjänsten till stor del hanterande av pappersdokumentation. Du arbetar även med frågor kopplat till krediteringar samt uppdatering av prislistor.

Du ingår i en grupp med drygt 10 personer som tillsammans arbetar för att ge god support till organisationen. Engagemang och prestigelöshet är viktigt inom teamet likväl som samarbete och öppenhet för varandra.

Vem söker vi?

Som person tror vi att du har en naturlig förmåga att bygga relationer på ett förtroendegivande sätt, såväl internt som externt. Du har god förmåga att hantera ändrade förutsättningar där du fortsättningsvis är positiv och engagerad framåt. Vidare har du ett starkt resultatfokus och förmåga att arbeta strukturerat och uthålligt gentemot uppsatta mål. Du har god problemlösningsförmåga och hanterar detta på ett effektivt och konstruktivt sätt. Du väl medveten om dina styrkor och när du behöver ta hjälp av andra samt mycket god samarbetsförmåga.

Vi lägger stor vikt vid personlig potential i urvalet men för att lyckas i rollen ser vi att du har ett par års erfarenhet av dokumentation och administration i en servicefunktion. Du har god systemkunskap samt kunskap inom Microsoft Office paketet. Du har mycket god svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Det är meriterande men inte ett krav om du har erfarenhet av att arbeta i SAP eller Jeeves samt om du tidigare har arbetat i en internationell organisation. Det är även meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom relevant område.

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil och lockas av ovanstående uppdrag, tveka inte att ansöka redan idag!

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Elin Hellström, elin.hellström@unikresurs.se, 076-019 23 99, alternativt Lovisa Holgersson, lovisa.holgersson@unikresurs.se, 070-774 01 31

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare möjlighet till provanställning

Publiceringsdatum
2021-03-08

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-03-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Unik Resurs i Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Unik Resurs i Sverige AB (org.nr 556052-5833)

Jobbnummer
5614633

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Unik Resurs I Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Unik Resurs I Sverige AB: