Financial Services specialist / ekonomiassistent / ekonomi till

Bravura Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2019-11-05

Företaget
Ework group är Ework Group är en marknadsledande, självständig konsultförmedlare med fokus på IT, telekom, teknik och affärsutveckling. Ework matchar konsulter mot uppdrag i flertalet olika branscher och är verksamma i Sverige, Danmark, Norge, Finland och Polen. De har ramavtal med över 160 ledande företag i de flesta branscher och hanterar idag 7000 konsulter ute på uppdrag. Huvudkontoret är placerat i Stockholm och företaget är noterat på NASDAQ OMX Stockholm.

Här blir du en del av ett snabbväxande företag där möjligheterna är oändliga och ingen dag är den andra lik. Företagskulturen är stark och präglad av Eworks värdeord: Eager, Professional & Alert.

För att läsa mer, gå in på deras hemsida: www.eworkgroup.se


Dina arbetsuppgifter
I denna roll arbetar du med brett ekonomiarbete och du tillhör företagets avdelning Financial services. Du kommer att arbeta med att hantera inkommande betalningar, sköta fakturering av timmar och utgifter för konsulter samt grundläggande redovisnings- och bokföringsarbete. Vidare kommer du även sköta ärendehanteringen och påminnelser i kontakt med inkasso. Du blir även ett stöd gentemot både interna medarbetare och externa klienter, via såväl telefon och mail. På sikt kommer du även att utbilda intern personal i ekonomiska processer kopplat till Financial services avdelningen samt vara ett stöd vid interna och externa möten.

Teamet innehåller idag 17 personer som arbetar gemensamt mot uppsatta mål och de arbetar i totalt fem olika system.


Kvalifikationer
• Minst ett års arbetslivserfarenhet av att arbeta liknande arbete inom ekonomi där du arbetet med kund- och/eller leverantörsreskontra
• God system- och datavana
• Flytande i svenska och engelska, i både tal och skrift
• Meriterande med kunskaper i finska eller danska

För att lyckas i rollen tror vi att du som söker är initiativtagande och tar ansvar för ditt arbete. Du har därtill en förmåga att skapa goda relationer med såväl kollegor som kunder. Vidare tror vi att du har en analytisk förmåga, vilket innebär att du kan förbättra och utveckla processer och funktionen. För att trivas i rollen gillar du att arbete i ett högt tempo och kan lösa problem när de dyker upp. Slutligen har du en förmåga strukturera upp ditt arbete och trivs i arbete tillsammans med det övriga teamet.

Övrig information:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 6 månader. Du kommer att vara anställd av Bravura och arbeta som konsult hos Ework. Det finns goda möjligheter till förlängning av konsultuppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda.

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Centrala Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du problem med att skicka in din ansökan eller frågor kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller ringa vår växel 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: ekonomi, ekonomiassistent, leverantörsreskontra, kundreskontra, redovisning, bokföring, system, Agresso, ekonomiarbete, fakturahantering, ärendehantering

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-12-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Jobbnummer
4940539

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: