Financial planning & analysis Manager

Exertis Captech AB / Controllerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla controllerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Exertis Captech AB i Göteborg, Mölndal, Kungsbacka, Varberg, Stockholm eller i hela Sverige

Om Exertis

Exertis Nordics is one of the Nordic region's largest distributors of IT hardware, AV products, Entertainment (movies, books, games & toys) and one of the largest PC manufacturers in the Nordics. The company has its warehouse and head office in Gothenburg with local offices in Stockholm, Helsingborg and Umeå in Sweden, Sandefjord in Norway, Helsinki and Tampere in Finland and Copenhagen in Denmark. Sales amounted to more than SEK 2 billion in 2017. The company is currently collaborating with more than 250 suppliers and more than 4000 retailers across the Nordic region. Since 2014, the company is part of Exertis Group, one of Europe's largest distributors with a turnover of EUR 3 billion.

Nu söker vi en Financial planning & analysis Manager

Är du den som vill hjälpa oss att lyckas i framtiden? Vill du få chansen att utvecklas i ett internationellt företag med erfarna kollegor? Då är du rätt person för oss!

Exertis Nordics gör en rejäl satsning och rekryterar en FP&A manager för att leda ett kompetent team av business- och financial controllers. Rollen är en central del i Exertis strategi för att utveckla och driva lönsamhet och innehåller både hands-on uppgifter och strategisk analys. Avdelningen är under tillväxt så du får en möjlighet att forma ditt team och sätta din egen prägel på organisationen. Du kommer att rapportera till Finance Director.

Ditt närmsta team är ett gäng som du kan skratta högt med, här är idéerna många och du kommer att ges en stor plats i gruppen att vara just den du är. Hos oss är du som individ värdefull och du blir en viktig resurs i teamets och företagets fortsatta resa mot nya mål och satsningar.

Vi vill att det ska vara utvecklande och roligt att gå till jobbet! Därför satsar vi stort på att erbjuda fina förmåner så som gym och massage, en flexibel arbetsdag och vi slår alltid på stort för att fira våra gemensamma framgångar. Varje medarbetares välbefinnande är i fokus för oss, varje dag. Som en ledare hos oss arbetar du aktivt med mångfald och inkludering och du värdesätter en arbetsplats där man hjälper varandra. Du skapar ett hållbart medarbetarskap tillsammans med oss.

Publiceringsdatum
2022-09-20

Dina arbetsuppgifter
• Leda och utveckla medarbetarna på avdelningen
• Analysera, förstå och utveckla lönsamhetsfokus tillsammans med våra kommersiella ledare
• Utveckla den finansiella styrningen av bolaget och säkerställa att de finansiella målen nås genom budget, forecasts, KPI:er mm
• Stötta M&A-processer från analys till integration
• Driva och utveckla bokslutsprocessen tillsammans med teamet och övriga delar av finansorganisationen
• Presentera och förklara finansiella samband för kollegor inom olika delar av organisationen
• Utveckling av våra BI-verktyg
• Governance

Kvalifikationer
• Mångårig erfarenhet från business controlling, financial controlling och FP&A.
• Vana att jobba i en komplex verksamhet som drivs av tydliga kommersiella syften
• Flerårig erfarenhet som ledare och en dokumenterad förmåga att entusiasmera dina medarbetare
• Starkt eget driv och initiativförmåga
• Akademisk bakgrund inom business administration, strategi eller redovisning
• Riktigt vass på Excel och en klippa på Powerpoint
• Prata flytande Engelska och Svenska
• Fördel om du har erfarenhet av flera olika BI-system
• Fördel om du har revisionsbakgrund

Vi erbjuder dig:

• Varierande arbetsuppgifter med möjlighet att utvecklas inom organisationen.
• Motiverande kollegor och en kreativ arbetsmiljö.
• Möjlighet till stort eget ansvar och ett flexibelt arbetssätt.
• En arbetsplats med stort engagemang för mångfald och inkludering.
• Arbetstid dagtid måndag - fredag, 40 h/v, (Hybrid arbetsplats)
• Lönen är fast enligt individuell överenskommelse.
• Start snarast möjligt.
• Placering: Göteborg.

Ansöker gör du via nedan länken, vi tar inte emot ansökningar via mail.

Urval sker löpande. Sista ansökningsdatum är 2022-11-15

Har du frågor om tjänsten så är du välkommen att kontakta rekryterande chef,

Emil Thell, Finance Director emil.thell@exertis.se

Vilka är vi?

Exertis Nordics är en av Nordens största och snabbast växande distributörer av IT- och Pro AV-produkter, konfigurationstjänster, Säkerhet & Övervakning och Entertainment (böcker, spel & leksaker) samt är en av Nordens största tillverkare av datorer. Vårt huvudkontor och lager finns i Göteborg, med lokalkontor i Stockholm, Helsingborg och Umeå i Sverige, Sandefjord i Norge, Helsingfors i Finland samt Köpenhamn i Danmark.

Vi samarbetar idag med över 250 leverantörer och fler än 4 000 återförsäljare över hela Norden. Sedan 2014 ingår företaget i Exertis Group, en av Europas största distributörer av teknologi, med en omsättning på nära 50 miljarder SEK.

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Exertis CapTech AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Exertis CapTech AB (org.nr 556350-3548)

Arbetsplats
Exertis

Jobbnummer
6998106

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Exertis Captech AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Exertis Captech AB: