Financial Director

Nordomatic AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
2024-12-23


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nordomatic AB i Stockholm, Västerås, Mölndal, Malmö eller i hela Sverige

Är du redo att ta en ledande roll i att driva Nordomatics ekonomiska strategi framåt och bidra till vår resa mot en mer hållbar framtid?
Som Financial Director ingår du i vår ledningsgrupp och är en nyckelspelare i en innovativ organisation som ligger i framkant av smart och grön teknologi för fastighetsautomation. Vi söker dig som vill göra skillnad, både för företaget och för miljön, och som trivs i en dynamisk roll där du får ta dig an helhetsansvaret för ekonomifunktionen i vår svenska verksamhet samt hjälper till att stötta vår fortsatta tillväxtresa.
Nordomatic Ab Sverige har 300 medarbetare och omsatte 2023 drygt 524 MSEK. Vi är en del av en globala koncern med bolag i USA, Indien, England, Benelux, Danmark och Norge. Läs mer om oss här: https://nordomatic.com/se/who-we-are/

Publiceringsdatum
2024-12-23

Dina arbetsuppgifter
Rollen är placerad i Stockholm och du rapporterar till, och samarbetar nära med, landschefen samt en streckad linje till koncernens CFO. Du ingår i ledningsgruppen för den svenska verksamheten och planerar, leder och utvecklar ekonomifunktionens arbete bestående av fyra direktrapporterande medarbetare med en ekonomiorganisation om totalt sju medarbetare.
Dina arbetsuppgifter innefattar:
Helhetsansvar för rapportering, redovisning och ekonomiuppföljning i Sverige
Leda arbetet med förvärvsarbetet i Sverige och medverka i integration av förvärvade verksamheter
Hantering av koncernens gemensamma holdingbolag
Samarbete med koncernens CFO och ekonomichefer i övriga länder för att säkerställa koncerngemensamma rutiner, redovisning och rapportering
Fortsätta utveckling av datadriven redovisning (KPIer) utifrån bolagets affärssystem
Nära samarbete med landschef Sverige, delta i strategiska projekt och finansiella analyser för verksamheten

Kvalifikationer
Rollen innebär övergripande ansvar för den svenska ekonomifunktionen och kräver god förståelse för finansiell rapportering, processer, prognoser och analyser. Därför tror vi att du är en pragmatisk person med ett starkt affärssinne, har utmärkta analytiska färdigheter och är en mycket driven person.
För att lyckas i rollen krävs följande:
Du har relevant akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande
Några års arbetslivserfarenhet som revisor eller konsult hos någon av de stora revisionsbyråerna är ett krav samt därefter några års erfarenhet såsom business controller, redovisningsansvarig, ekonomiansvarig eller motsvarande
Mycket goda IT-kunskaper inom olika affärssystem och god vana av att hantera Excel
Hög analytisk förmåga
Flytande språkkunskaper i engelska och svenska

Meriterande
Erfarenhet från Transaction Services
Erfarenhet från liknande industri (installation, bygg eller decentraliserad organisation)
Erfarenhet från Microsoft D365
Erfarenhet av att implementera nya affärssystem

Dina personliga egenskaper
Driven
Van att möta deadlines
Strukturerad, noggrann och bra på att skapa god överblick
En naturlig relationsbyggare och ledare
Kommunikativ och pedagogisk


Varmt välkommen med din ansökan! Intervjuer sker löpande.
Att vara anställd hos Nordomatic kan innebära att behöva ge samtycke till sekretessbevis och registerkontroll.

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-01-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Nordomatic AB (org.nr 556362-2074)

Kontakt
Country Manager Sweden
Anna Strandberg
anna.strandberg@nordomatic.com
+46739201037

Jobbnummer
9079204

Prenumerera på jobb från Nordomatic AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nordomatic AB: