Financial Controller till spännande tjänst i Hammarby Sjöstad

SJR / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av att arbeta med redovisning, och vill ta nästa kliv in i en roll som financial controller? Då kan vi erbjuda en möjlighet hos ett internationellt bolag i gruv- och industribranschen!

Publiceringsdatum
2018-01-17

Om tjänsten
SJR söker nu för kunds räkning en financial controller, vars främsta uppgift kommer att bestå i att övervaka företagets accountingavdelning, som är belägen i Prag. På denna avdelning sköts allt från löpande redovisning till rapportering, kund- och leverantörsreskontra samt skatt och moms.

Arbetsuppgifterna innefattar bland annat

• Balansavstämningar

• Att vara involverad i bokslut och ta fram underlag inför årsredovisningar

• Att läsa, förstå och hitta avvikelser i en balansräkning

• Att utföra analyser

Du kommer att komma in i en global koncern som är verksam inom gruv- och industrisektorn, och som ligger i framkant vad gäller energi- och kostnadseffektiva lösningar.

Du kommer att få sitta i inbjudande lokaler i Sickla.

Lämplig bakgrund
Vi ser att du som söker har en civilekonomexamen, samt har arbetat i minst 2-3 år som controller eller inom redovisning. Det är av stor betydelse att du har god förståelse för det ekonomiska flödet och snabbt kan sätta dig in i arbetsuppgifterna.

Du är en van användare av SAP, och har även utmärkta kunskaper i Excel.

Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, och det är meriterande om du talar ytterligare ett nordiskt språk.

Du bör ha erfarenhet av att vara delaktig i bokslut och ha god förståelse för detta.

Som person ser vi att du är noggrann, drivande, ansvarsfull samt har en del skinn på näsan.

Vi ser fram emot din ansökan!

Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag via SJR med start omgående, och som pågår i 15 månader. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är dagtid. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Gustav Kendel på 076-647 16 45.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget
SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-07-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gustav Kendel gustav.kendel@sjr.se +46 76-647 16 45

Företag
SJR

Adress
SJR
Humlegårdsgatan 20
11446 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20, Stockholm

Jobbnummer
3909971

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR: