Financial Controller till Retta i Västerås
Mpya Finance AB / Controllerjobb / Västerås
2025-02-05
Visa alla controllerjobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mpya Finance AB i Västerås,
Enköping,
Köping,
Skinnskatteberg,
Avesta eller i
hela Sverige Retta AB var på först på den svenska marknaden med att leverera fastighetsförvaltning med öppenhet och flexibilitet. Idag är vi en del av den nordiska fastighetskoncernen Retta och erbjuder våra kunder tjänster inom Asset Management, ekonomisk förvaltning, teknisk förvaltning samt fastighetsdrift.
Vi har stort fokus på hållbarhet och är en flexibel pålitlig och nära partner för fastighetsägare i de nordiska länderna. Vi finns idag på ett 40-tal orter i Sverige och Finland. Några av våra kunder är Cavendo, Trophi, Schroders, Genesta, Alecta, Savills IM.
Läs mer på retta.se
Kvarteret Ottar. Varje Västeråsare känner till den anrika byggnaden som blivit en symbol för framgångsrikt svenskt företagande. När man står utanför de tunga ekdörrarna kan man på riktigt känna historiens vingslag. Där innanför finner vi Retta i ett varmt och fint kontor. Vad är väl mer lämpligt än att ett bolag som jobbar med fastighetsförvaltning sitter i en byggnad som denna? Här möts du av genuina leenden, ett glatt sammanhang och kollegor som bryr sig om dig och varandra.
Här råder ett ständigt sorl och den uppsluppna och glada miljön, kryddad med glada tillrop och skratt, får dig osökt att tänka på hotellobby och lounge-stämning. Det är här det händer! Här vill du jobba och här vill du vara. Det här är en miljö och en tillvaro du inte vill gå miste om!
Nu söker Retta sin nästa Financial Controller!
En roll som financial controller kan innebära väldigt olika saker i olika organisationer. Hos Retta kan man beskriva den som "ekonomichef light". Här leder du det operativa arbetet för dina kunduppdrag och säkerställer kvalitet och att teamet möter kundens behov.
Du blir en del av den ekonomiska förvaltningen som har ca 45 anställda. Där kommer du ha drygt 10 kollegor med samma ansvarsområden som du. Kollegor att samarbeta med, bolla tankar med, ta stöd av och ge stöd till.
Ok men vad ingår i rollen då?
Det här är en roll där mycket ansvar ingår. Ansvar för funktion och kvalitet mot kund. Vi pratar rapportering, månads- och årsbokslut - att det sker i tid och med god kvalitet. Du kommunicerar med dina kunder och ansvarar också för myndighetskontakter, kontakt med revisorer mm. Du kommer få vara med och säkerställa att rapporteringsmallar hålls uppdaterade och att rutiner och processer följs samt uppdateras utifrån den enskilda kundens behov. Då kundbasen hos Retta består av större fastighetsbolag/-koncerner så ingår koncernredovisning ofta som del i rollen. Men ta det lugnt nu! Har du inte den erfarenheten så finns det en plan för utveckling och att på sikt kunna få ta fullt ansvar för det också!
Visst är rollen häftig?! Trivs du med variation och att vara nära affären och där dina råd gör skillnad för kund? Då är jobbet som financial controller på Retta det Retta för dig!
Men vem är du då?
Vem du är som person är viktigt i den här rollen. Kanske mer viktigt än att du har erfarenhet av precis allt du kommer att göra. Du har förmågan att driva en process framåt och tar ansvar för dina uppgifter. Kommunikation inom teamet och med kund kommer naturligt för dig och du har ett strukturerat förhållningssätt som bidrar till leverans i tid och med kvalitet. Självklart är du analytisk och trygg i din kunskap. Då rollen är kundnära så förstår du vikten av att vara serviceminded.
Självklart finns det formella delar som du behöver ha. Du behöver ha en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande. Din bakgrund är inom revision eller i roll som controller eller senior redovisningsekonom. Har du erfarenhet från fastighetsbranschen så är det såklart meriterande. Samma sak om du har erfarenhet av IFRS och koncernredovisning. Du behöver vara trygg i att kommunicera i tal och skrift på både svenska och engelska.
Vad får du som är unikt?
Hos Retta är fokus är att man ska kunna rymma bokslutsperioderna med rapportering utan att det drar massor av extra timmar. Det innebär också att man under månaderna har utrymme till förbättringsprojekt eller andra delar för att utveckla arbetet och sig själv.
Retta är ett starkt växande bolag med många intressanta kunder. Om du lockas av uppdrag med starka finansiella ägare, både i Sverige och utomlands, större investeringsfonder och fastighetsägare, så kommer du att trivas här.
Vi tror på frihet under ansvar och arbetar flexibelt med vår personal. Retta är anslutna till kollektivavtal och erbjuder även friskvårdsbidrag, tjänstepension och sjukvårdsförsäkring samt andra förmåner utöver lön.
Har vi fångat ditt intresse?
I denna rekrytering samarbetar Retta med Mpya Finance. Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor eller funderingar gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Fredrik Patcha,
fredrik.patcha@mpya.se, 073-203 67 37 alternativt Veronica Bohlin,
veronica.bohlin@mpya.se, 072-999 67 08.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om Retta
Retta AB var på först på den svenska marknaden med att leverera fastighetsförvaltning med öppenhet och flexibilitet. Idag är vi en del av den nordiska fastighetskoncernen Retta och erbjuder våra kunder tjänster inom Asset Management, ekonomisk förvaltning, teknisk förvaltning samt fastighetsdrift.
Vi har stort fokus på hållbarhet och är en flexibel pålitlig och nära partner för fastighetsägare i de nordiska länderna. Vi finns idag på ett 40-tal orter i Sverige och Finland. Några av våra kunder är Cavendo, Trophi, Schroders, Genesta, Alecta, Savills IM.
Läs mer på retta.se
Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-03-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Mpya Finance AB (org.nr 559069-1555)
Arbetsplats Mpya Finance
Jobbnummer 9146776