Financial Controller Till Kungsportshuset I Göteborg
Resultat AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Resultat AB i Göteborg,
Nacka,
Södertälje,
Nynäshamn,
Ekerö eller i
hela Sverige Söker du ett jobb där du får använda ditt affärssinne och utvecklas, vill vara med på en rolig resa i en växande koncern, ja då är detta tjänsten för dig!
Om företaget
Kungsportshuset är en ny eventarena mitt i hjärtat av Göteborg. Den anrika byggnaden belägen vid Kungsportsplatsen, mitt i hjärtat av Göteborg, uppfördes år 1856 och har sedan dess varit en central nöjes- och mötesplats i stan. Kungsportshuset är en kulturskatt som vi omsorgsfullt har putsat upp från grunden och renoverat totalt på insidan. Husets unika nöjeshistoria fortsätter nu att skrivas med nya upplevelser på The Concept och Kungsportshuset matbar (KPH).
Dina arbetsuppgifter
Detta är en bred och central roll där du som Financial Controller främst kommer hantera de analytiska och controllerinriktade arbetsuppgifterna, men även bolagets redovisning och då med fokus på det löpande samt bokslut och rapportering. Parallellt kommer du driva ekonomifunktionen framåt vad gäller kvalitet och effektivitet i arbetsprocesser och verktyg.
Du kommer vara ensam på ekonomifunktionen vilket föranleder ett stort ansvar men också en stor möjlighet till egen påverkan och utveckling, både i din egen roll men även i verksamhetsrelaterade frågor.
Exempel på arbetsuppgifter för rollen:
• Vara ett affärsstöd till Platschefen
• Supportera arenan och säkerställa att rutiner följs, sätta gränssnitt mellan arena och ekonomi (hantering av kassa, inköp, inventering)
• Ansvara för den månatliga rapporteringen
• Skatte- och avgiftsrapportering till Skatteverket
• Rapportering i koncernrapporteringssystemet Ocra / Unit4
• Ansvara för och driva prognos- och budgetarbetet tillsammans med din Platschef
• Hantera och ansvara för den löpande redovisningen
• Hantera kassa och fakturering
• Hantera löner för arenans anställda
Programvaror som används i tjänsten:
• Pyramid (redovisnings/bokföringsprogram)
• Ocra/ Unit4FPM (koncernrapporteringssystem)
• Officepaketet
Din profil
Vi söker dig som har Universitets-/ högskoleutbildning med inriktning mot redovisning eller motsvarande med minst 5 års arbetslivserfarenhet från en motsvarande roll i ett medelstort bolag. Du är van att göra självständiga bokslut och driva en redovisningsavdelning. Vidare har du systemvana och är van att använda Excel som ett arbetsverktyg och har du tidigare branscherfarenhet är det självfallet ett stort plus. Ytterligare fördel är om du har erfarenhet från redovisning i en koncern.
För att lyckas i din roll är du en nyfiken, driven och ansvarstagande person. Du har god affärsförståelse och intresse för analys. Du är en person som tycker om utveckling och att driva ditt eget arbete framåt, du är initiativtagande och bidrar med ett engagemang och har en glad och lösningsorienterad inställning. Prestigelöshet och nyfikenhet är viktiga nycklar för att du ska trivas tillsammans med din vilja att lära och utvecklas, något bolaget sätter ett högt värde på. Vidare ser du dig som en uttalad lagspelare som även kan ta för dig och ta plats när så behövs.
Utvecklingsmöjligheterna är stora för rätt person. Söker du ett jobb där du får använda ditt affärssinne och utvecklas, vill vara med på en rolig resa i en växande koncern, ja då är detta tjänsten för dig!
För att axla rollen som Financial Controller är du en person som är självständig, nyfiken och har ett driv att utvecklas. Då det är en fartfylld organisation är det viktigt att du har förmågan att prioritera och jobba strukturerat. Vidare är du en person som värdesätter att gå till arbetet och bidra med din positiva och glada personlighet. Rollen kommer innehålla många kontaktytor varför det är viktigt att du är kommunikativ och tycker om att jobba affärsnära.
Framgångsfaktorer
• Ett analytiskt sinne med intresse av att arbeta affärsnära
• Minst 5 års arbetslivserfarenhet från en liknande roll
• Grundläggande kunskaper inom koncernredovisning
• Tidigare erfarenhet från restaurangbranschen
• En öppen, positiv och prestigelös inställning till dig själv och din omgivning
• Allmänt systemintresse och goda kunskaper i Excel
Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer!
Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).
Ansökan
START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid, 100%
PLACERING: Göteborg, city
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Anders Hedman, 070-970 1717
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2018-12-20
Denna tjänst är en hyrrekrytering där du inledningsvis kommer vara anställd hos oss på Resultat för att sedan bli övertagen av vår kund. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Anders Hedman, 070-970 1717.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-11-30ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-20
Ange följande referens när du ansöker: 7623
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnders Hedman
anders@resultatab.se 070-9701717
FöretagResultat AB
AdressResultat AB
Fatbursgatan 5, 3 tr
11828 Stockholm
KontorsadressFatbursgatan 5, 3 tr
Jobbnummer 4481004
Observera att sista ansökningsdag har passerat.