Financial Controller till internationellt läkemedelsföretag

SJR / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Nu söker vi enFinancial Controllertill en av våra kunder som verkar inom läkemedelsbranschen. Du erbjuds en arbetsplats med engagerade kollegor och utvecklingsmöjligheter. Vår kund sitter i fina lokaler i Bergshamra, Solna.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som Financial Controller ansvarar du för den legala redovisningen. Du kommer tillhöra ett team på 12 personer och rapporterar till CFO. Du har ett nära samarbete med kollegor, främst på företagets Shared Servicecenter i Budapest men även med kollegor i USA och i Sverige. Vår kund är börsnoterat i USA vilket innebär att räkenskaper är i enlighet med US GAAP och rapporteringskedjor är i enlighet med SOX.

I rollen som Financial Controller hanterar du controlling och viss löpande redovisning i enlighet med externa och interna regelverk för den svenska verksamheten och arbetar med uppgifter såsom:

• Skatter och momsrapportering

• Del/Helårsbokslutsarbete och tillhörande intern rapportering

• Månadsbokslut, avstämningar vid bokslut

• Årsredovisning

• Internkontroller

• Interna transaktioner

Publiceringsdatum
2018-04-10

Profil
Du är driven, ansvarstagande och kommunikativ. Du har ett proaktivt arbetssätt och är en utmärkt lagspelare. Du har mycket goda kunskaper inom redovisning och förstår helheten.

• Minst 4 års arbetserfarenhet inom redovisning
• Goda kunskaper inom ett eller flera av IFRS, US GAAP och SOX

• Akademisk examen inom ekonomi

• Van, lättlärd och intresserad av system

• Mycket goda kunskaper i Excel

• Flytande i såväl svenska som engelska i tal och skrift

• Meriterande om du har kunskaper i SAP

Intresserad?
Tjänsten är ett konsultuppdrag på 1 år med troligtvis förlägning. Urval och intervjuer sker löpande och vi rekommenderar dig att ansöka så snart som möjligt. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef på SJR, Linda Stenfeldt, 0766-47 16 33.

Konsult hos SJR

Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Stenfeldt linda.stenfeldt@sjr.se +46 76 647 16 33

Företag
SJR

Adress
SJR
Humlegårdsgatan 20
11446 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20, Stockholm

Jobbnummer
4073923

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR: