Financial Controller till ett internationellt snabbväxande finan

Poolia Ekonomi / Administratörsjobb / Stockholm
2012-01-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Financial Controller till ett internationellt snabbväxande finan" (publicerad 2012-02-15) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Ekonomi i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Poolia Ekonomi

Presentation
Har du minst 3 års erfarenhet av att ha arbetat som Financial Controller med analyser och processtänkande? Är nu redo för en ny utmaning i en intressant bransch där det händer mycket i ett expanderande bolag? Då kan vi ha konsultuppdraget för dig. Vi söker för kunds räkning en erfaren och driven Financial Controller till ett konsultuppdrag på ca 4 månader med möjlighet till förlängning. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara analys, intern kontroll, skattefrågor samt vara behjälplig vid konkreta ekonomifrågor. Tjänsten är placerad i City och är på heltid med start omgående.

Låter det här som ett klockrent uppdrag för dig? Varmt välkommen med din ansökan redan idag.

Publiceringsdatum
2012-01-24

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Financial Controller kommer du att delta i arbetet med analys av månadsbokslut samt kunna bidra med idéer för utveckling. Du kommer även hantera den interna kontrollen vilket innebär främst test av kontroller, vara ett stöd inom Finance samt vara behjälplig vid införandet av kontrollpaket i den utländska verksamheten.

Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som är Civilekonom eller likande samt har 3-5 års erfarenhet av likande arbetsuppgifter. Du har mycket goda datakunskaper och är bra på Officepaketet. Vidare är du duktig på att uttrycka dig i tal och skrift samt har goda kunskaper i engelska.

Som person är du effektiv, strukturerad och flexibel. Du är också öppen och självgående samt har förmågan att prioritera mellan arbetsuppgifter där fokus ligger på att leverera resultat.

Förmåner
Vi vill att du ska trivas hos oss. Därför satsar vi både på kompetensutveckling och sociala aktiviteter. Poolia anordnar regelbundet konsultträffar och erbjuder dig ett varierat utbildningsprogram.

Därtill har du din konsultchef som själv har erfarenhet från din bransch och är väl insatt i arbetsmarknaden. Vad sägs om att ha en engagerad och kunnig person vid din sida, som gärna agerar bollplank för din fortsatta karriär?

Din anställning hos Poolia omfattas av gällande kollektivavtal med Unionen och förmåner som träningsbidrag och sjukvårdsförsäkring.

Företagsbeskrivning
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

2011 har Poolia, för andra året i rad, vunnit den prestigefyllda titeln branschbäst i Universums undersökning Sveriges bästa arbetsgivare.

Poolia presenterar "Historiska felrekryteringar". Besök blank> poolia.se.

Sluttext
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-02-07
Ange följande referens när du ansöker: 30590
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Poolia Ekonomi

Adress
Poolia Ekonomi

Jobbnummer
1137619

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Ekonomi

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Ekonomi: