Financial Controller till Bavaria

KFX HR-partner Stockholm AB / Redovisningsekonomjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KFX HR-partner Stockholm AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Lidingö, Järfälla eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-05-09

Om tjänsten
Vill du arbeta självständigt med redovisning i ett expansivt företag med framåtanda? Bavaria söker en Financial Controller som vill arbeta i en bred och spännande tjänst.

I rollen som Financial Controller har du redovisningsansvaret för ett av de större dotterbolagen och sköter självständigt redovisning samt avstämningar. Vidare kommer du få vara delaktig i och ansvara för att driva förändringsprojekt inom organisationen. Som Financial Controller rapporterar du till Bavarias redovisningschef och ingår i ett ekonomiteam på fem personer.

Om företaget
Bavaria grundades i Norge 1996 och det första året såldes 126 bilar. 2015 sålde koncernen ca 15 000 bilar. I Norge är Bavaria en av de ledande återförsäljarna av BMW och MINI, och har även Porsche som varumärke. Omsättningen i koncernen uppgår till drygt 5 mdr NOK.

2010 etablerade Bavaria verksamhet på den svenska marknaden genom förvärv av BMW- och MINI anläggningar. Idag har Bavaria anläggningar i Danderyd, Solna, Tyresö, Uppsala och Vällingby. Som ett led i koncernens strategi förvärvade Bavaria under våren BMW- och MINI återförsäljaren i Uppsala. Sedan 2014 är Bavaria i Sverige även återförsäljare av varumärket KIA med anläggning i Täby. För vidare expansion med märket öppnas under hösten ytterligare en anläggning i Malmö. Omsättningen i Sverige uppgår till ca 2,5 mdr SEK och har drygt 200 medarbetare.

Dina arbetsuppgifter
• Redovisningsansvarig för ett av de större dotterbolagen
• Självständigt driva arbetet med redovisning, avstämningar och rapportering
• Aktivt delta i samt driva interna förändringsprojekt
• Superuser för affärssystem
• Månads- och årsbokslutsarbete
• Likviditetsplanering
• Upprätthållande av korrekta kontoplaner och kostnadsställen
• Extern kommunikation med myndigheter, kunder och leverantörer
• Myndighets- och skatterapportering

Kvalifikationer
Du som söker har ett par års arbetslivserfarenhet från redovisningsarbete. Vidare har du högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomi. Meriterande med erfarenhet från ett större företag och affärssystem. Du har dessutom mångårig erfarenhet av Officepaketet och då främst Excel. Har du tidigare varit superuser i affärssystem är det för tjänsten meriterande.

Som person är du strukturerad och analytisk med en god numerisk förmåga. Viktigt för rollen är att du är självgående, driven och ansvarstagande i ditt sätt att arbeta. Vidare ser vi att du trivs i en föränderlig och social miljö, samt är kommunikativ lagd.

Övrig information
I denna rekrytering samarbetar Bavaria med KFX HR-partner. Vid eventuella frågor, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Hanna Benjaminson, 08-663 99 00, hanna.benjaminson@kfx.se . Vi kommer att gå igenom ansökningar löpande, skicka därför in din ansökan snarast möjligt.

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-12
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 2312
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Hanna Benjaminson hanna.benjaminson@kfx.se

Företag
KFX HR-partner Stockholm AB

Adress
KFX HR-partner Stockholm AB
Sturegatan 38
11436 Stockholm

Kontorsadress
Sturegatan 38, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2829499

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från KFX HR-partner Stockholm AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KFX HR-partner Stockholm AB: