Financial Controller sökes till Skara

Experis Finance Huvudkontor / Administratörsjobb / Skara
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Skara, Götene, Lidköping, Falköping, Skövde eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Skara, Götene, Lidköping, Falköping, Skövde eller i hela Sverige

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Vi söker omgående en Financial Controller till en av våra kunder i Skara. Tjänsten är till en början ett konsultuppdrag men kan gå över i fast anställning hos kundföretaget.

Publiceringsdatum
2014-05-30

Dina arbetsuppgifter
• Planera rapporteringsprocessen
• Förbereda månatliga rapportpaket
• Upprätta rapporteringsrutiner i enlighet med moderbolagets instruktioner
• Instruera, informera och övervaka dotter- och intressebolagens rapportering
• Löpande kommunikation med bolagets olika funktioner samt med dotter- och intressebolag
• Rapportera till moderbolag
• Prognos- och budgetarbete
• Upprätta interna rapporter och analyser
• Aktivt utveckla verktyg och processer för att effektivisera rapporteringsfunktionen
• Löpande redovisning

Financial Controllerns övergripande ansvar är att se till att månadsrapporteringen sker i tid och enligt instruktion från moderbolaget.
I planeringen ingår även att tillse att alla rapporter sparas på ett systematiskt och lämpligt sätt. I prognos- och budget processen ingår att planera, instruera och administrera delar av arbetet och vara en sammanhållande länk mot koncernens olika delar.

Rollen som Financial Controller innebär även höga kunskaper om koncernens redovisning och därtill även vara moder-, dotter- och intressebolagen behjälplig, proaktiv och vägledande i redovisningsfrågor eller andra transaktioner som påverkar redovisningen.
I rollen ingår även att vara redovisningsavdelning behjälplig och vissa fasta uppgifter kan förekomma.

Vem är du?
Du har en relevant ekonomisk utbildning kombinerat med minst fem års bred yrkeserfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete och god grundläggande förståelse för koncernredovisning. Du har god kunskap och insikt i komplexiteten av att arbeta i en internationell koncern eller företag.

Du besitter även goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift och har erfarenhet av att ha arbetat i ett större affärssystem. Meriterande att ha arbetat med Movex/M3 samt Hyperion.

Du tycker om att skapa idéer, infallsvinklar och insikter och söker efter möjligheter till förbättringar av organisationen. Du visar intresse och förståelse för andra. Passar in i gruppen och skapar laganda. Du har ett stort intresse och lätt för att analysera numerisk och verbal data och andra informationskällor. Du följer de lagstadgade krav och säkerhetsföreskrifter som rollen innebär.

Kontaktperson för detta jobb
Urval sker löpande. Kontaktperson är konsultchef Jens Lindroth, 0703-776548, jens.lindroth@se.experis.com

Arbetstider och omfattning
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-06-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jens Lindroth 033-487976

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
1893335

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: