Financial Controller i internationell miljö!

SJR AB Göteborg / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR AB Göteborg i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Öckerö eller i hela Sverige

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på Nasdaq OMX First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Vad innebär rollen?
Som Financial Controller i den här rollen är du del av ett större sammanhang i ett internationellt bolag med välkänt varumärke. Arbetet omfattar en bred roll inklusive bokslut, rapportering såväl internt som externt, transfer price-dokumentation, viss analys och i stort ett ansvar för en korrekt finansiell rapportering. Du är del av ett team som på företagets huvudkontor tillsammans säkerställer koncernens redovisning och rapportering och du har en stor kontaktyta inom den internationella organisationen.  

Vem söker vi?
Din stora kontaktyta förutsätter att du är en kommunikativ och utåtriktad person. Vi söker dig som även är självgående, ansvarsfull, öppensinnad, nyfiken och har en förmåga att arbeta på detaljnivå för att i nästa steg lyfta blicken.  

I övrigt söker vi dig som är civilekonom och har flerårig erfarenhet av redovisning i olika verksamheter samt koncernbokslut. Mycket goda systemkunskaper och skatteregler är relevant och god kännedom om IFRS är av vikt. Meriterande är erfarenhet av systemen Planning och HFM. Rollen förutsätter även mycket goda Excelkunskaper och givetvis är du även trygg i engelska i tal och skrift.  

Övrigt om uppdraget
Tjänsten utgörs av ett uppdrag som SJR-konsult och avsikten är att det efter en period om 6 månader övergår i anställning hos företaget. Starten är så snart som möjligt. Arbetet sker på heltid med flexibel arbetstid.

Din ansökan
Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Karin Fors via 031-333 54 75. Urval och intervjuer sker löpande.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillsvidare

Publiceringsdatum
2015-04-10

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-04
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Karin Fors +46 031 333 54 75

Företag
SJR AB Göteborg

Adress
SJR AB Göteborg
Kungsgatan 48B
41115 Göteborg

Kontorsadress
Kungsgatan 48B

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2243348

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR AB Göteborg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR AB Göteborg: