Financial Contract Support
Cbre Gws Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2025-02-06
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Cbre Gws Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Botkyrka,
Sollentuna,
Täby eller i
hela Sverige Vill du arbeta på ett internationellt företag i en roll med goda utvecklingsmöjligheter? Är du strukturerad, kommunikativ och trivs i en roll där du är spindeln i nätet? Då är du rätt person för tjänsten som Financial Contract support! Sök redan idag då urvalet sker löpande.
CBRE fortsätter att växa och vi söker nu en Financial Contract support till ett kontrakt med verksamhet över hela Sverige. Du blir en del av ett sammansvetsat team, som jobbar tätt tillsammans för att erbjuda våra kund den bästa möjliga servicen. Vi arbetar även med kollegor runt om hela världen, vilket ger ett variationsrikt arbete.
Du kommer att jobba i ett team med Contract manager som är övergripande ansvarig för driften men även arbetsledare som driver den dagliga verksamheten. Tjänsten är delad i två ansvarsområden, ekonomisk administration där man ansvarar för fakturering, diverse finansiella rapporter och styrning. Det andra ansvarsområdet är mer fokuserat på administration och kontraktsstyrning där du är med och ansvarar att vi levererar i enlighet med våra affärsöverenskommelser, leverantörskontrakt och uppsättning av nya service, daglig kontakt med kund och leverantörer, supportera med arbetsmiljöarbete.
Vi är ett värderingsstyrt företag som arbetar utifrån våra värdeord RISE (Respect, Integrity, Service och Excellence). Dessa värderingar har vi med i alla delar av vårt arbete och vi vill att det skall genomsyra allt vi gör liksom att du som medarbetare hos oss också vill leva efter dessa.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
* Ta fram underlag, upprätta interna operativa och ekonomiska månads- och kvartalsrapporter
* Agera beslutsstöd och support i diverse affärsmässiga och finansiella frågor
* Utveckla och forma modeller för uppföljning och rapportering för att förbättra standarder för den finansiella hanteringen
* Vara behjälplig vid månads- och årsbokslut samt budgetarbete
* Säkerställa att såväl leverantörs- som kundfakturor hanteras och betalas korrekt
* Ha kontakt med befintliga samt nya leverantörer
* Medverka och planera avstämningsmöten med kunden och leverantörer samt säkerställa god kommunikation med dessa
* Driva ett målmedvetet förbättringsarbete
* Säkerställa kvalitet och säkerhet, i enlighet med lagbestämmelser och våra åtaganden mot kund
* Ha en god förståelse för aktuell lagstiftning, i miljö-, säkerhet- och kvalitetsrelaterade frågor
Vi söker dig som är/har:
* Positiv och nyfiken på att lära sig nya saker
* Förmåga att skapa långsiktiga & förtroendebaserade relationer
* Kan arbeta självständigt och känner sig bekväm att fatta beslut
* Erfarenhet att leda, engagera och utveckla medarbetare
* God kommersiell förståelse, med ekonomiska färdigheter, inklusive förståelse av SLAs och KPIs samt kontraktshantering
* Utmärkt kommunikationsförmåga på både engelska och svenska, såväl skriftligt och muntligt
* Ansvarstagande, har en god organisationsförmåga, tar egna initiativ och är bra på att slutföra arbetsuppgifter
För att lyckas i rollen är du proaktiv och lösningsorienterad. Du är prestigelös, har en positiv inställning och trivs med att arbeta i en organisation där du har många kontaktytor, varför ditt sätt att knyta kontakter är viktigt. Vi värdesätter att du har stort kundfokus, är ansvarstagande och pålitlig. Du stimuleras av en miljö som utmärks av stort engagemang och där förmågan att hantera snabba förändringar och kommunicera är av stor betydelse.
Vi erbjuder dig en spännande möjlighet i en stor global organisation med stora utvecklingsmöjligheter. Du kommer att omfattas av vår tjänstepension, våra friskvårdsförmåner och vår Benify-portal mm.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering hos någon av våra sitekontor hos kund i Göteborg, Kista eller Lund.
Känner du igen dig i ovan beskrivning? Då är du varmt välkommen med din ansökan. Vi arbetar löpande med vårt urval och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, 2025-02-28
Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef: Johan Lannér, +46 0730 972 712.
CBRE Group, Inc. är världens största kommersiella fastighets- och värdepappersföretag. På CBRE är vår passion att leverera marknadsledande fastighetsrelaterade tjänster som gör det möjligt för våra kunder att blomstra! Våra 100 000 anställda betjänar fastighetsinvesterare och fastighetsägare genom dryga 530 kontor över hela världen. Våra tjänster inkluderar facility management, transaktioner och projektledning; Fastighetsförvaltning; Investment management; Bedömning och värdering Fastighetsleasing Strategisk rådgivning; Fastighetsförsäljning; Inteckningstjänster och utvecklingstjänster.
Ersättning Not Specified
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-03-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "203615".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Cbre Gws Sweden AB (org.nr 556991-2628)
Kontakt Johan Lanner
Johan.Lanner@cbre.com Jobbnummer 9149412