Financial claim Analyst/ Ekonom till Elcare Nordic

Maxkompetens Konsult AB / Controllerjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla controllerjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Maxkompetens Konsult AB i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige

Financial claim Analyst/ Ekonom till Elcare Nordic

Kanske är du i början av din karriär, eller har några års erfarenhet inom administration/ kundservice. Är du redo för en ny och spännande tjänst där dina analytiska kunskaper kommer väl till användning? Då ska du definitivt läsa vidare!

Elcare Nordic är nordens ledande servicepartner inom IT och hemelektronik. Vi utför auktoriserad service på PC, Surfplattor, TV, Monitorer, Audio/Video, Mobiltelefoner, kaffemaskiner mm. Vi på Elcare Nordic har 300 anställda och utför dagligen mer än 1500 reparationer. Vi söker nu en engagerad och analytisk kollega till vårt ekonomi team. Som Financial claim Analyst ingår du i ett team om totalt sju personer. Läs gärna mer om Elcare Nordic här: https://elcare.com/sv-se

Dina arbetsuppgifter

Som Financial claim Analyst hos ElCare Nordic kommer dina arbetsuppgifter fokuseras mot att säkerställa att bolaget får korrekt betalning för utförda reparationer. Följande arbetsuppgifter är de som kommer vara dagliga:

• Du kommer löpande bevaka, kontrollera och utföra analyser över utförda reparationer och rapportera internt för dessa.

• Du ser till att fakturor ställs ut i rätt tid mot våra kunder genom att vara involverad i såväl interna som externa dialoger.

• I vissa fall finna lösningar via kompromisser med kund, främst via mail men också via telefon.

• Bistå med hjälp vid implementation av nya/förändrade avtal och processer för att på ett korrekt sätt kunna följa upp reparationer.

Hos Elcare Nordic uppmuntras du att aktivt bidra till förbättringsarbete genom föreslagna idéer samt eget arbete med föreslagna idéer.

Publiceringsdatum
2022-02-16

Profil
Rollen kräver någon form av bakgrund inom administration och ekonomi. Det är viktigt att kunna förstå såväl systemmässiga som ekonomiska flöden samt konsekvenser av dessa. Du har förmåga att arbeta strukturerat för att löpande hålla deadlines för rapportering och fakturering. För att du ska klara av rollen krävs allmänna kunskaper inom Officepaket samt breda kunskaper inom Excel, t.ex. användning av formler, funktioner och pivottabeller. Du kommunicerar obehindrat med kunder på såväl svenska som engelska, främst via mejl. Det är meriterande om du även behärskar norska, danska eller finska.

Som person är du analytisk, självgående och strukturerad samt trivs med att arbeta i en intensiv tillvaro med mycket variation. För att trivas i rollen krävs också att du har ett stort engagemang och intresse till att lära dig och att du vill vara med och bidra till en trivsam arbetsplats.

Låter detta intressant? Tveka då inte att registrera din ansökan så snart som möjligt.

Övrig information

Start: Omgående eller enligt överenskommelse.

Omfattning: heltid, 38h /vecka.

Arbetstid: Måndag-fredag, kontorstider med flex. Möjlighet finns att även jobba hemifrån vissa dagar

Lön: Individuell lönesättning tillämpas.

Placeringsort: Växjö

Kollektivavtal: Unionen

För den här tjänsten blir du anställd som konsult hos Maxkompetens och arbetar på plats hos Elcare Nordic i Växjö. Elcare Nordic har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna bemanningsprocess. Har du frågor kontakta gärna Nathalie Petersson, ansvarig Rekryterare/Konsultchef på Maxkompetens på telefon 0733 20 56 35.

Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag!

Ansökningar via e-post mottages ej med hänvisning till GDPR.

Om Maxkompetens

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Maxkompetens Konsult AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "MohKCvjfSPSaqGaOJvz5wQ==".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Maxkompetens Konsult AB (org.nr 556667-3199)

Arbetsplats
Maxkompetens Sverige AB

Kontakt
nathalie petersson
+46(0)47078 80 54

Jobbnummer
6351379

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Maxkompetens Konsult AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Maxkompetens Konsult AB: