Finance Manager till Sängjätten
Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Ekonomichefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.
Om Verksamheten
Sängjätten grundades 1992 genom öppnandet av Sveriges första specialbutik för sängar på Backaplan i Göteborg. Sängjättenkoncernen består nu av 25 butiker och är en av Sveriges ledande leverantörer inom sängar och sovrum på den svenska marknaden. Sedan juni 2016 ingår Sängjätten i Beter Bed Holding gruppen. Beter Bed Holding NV är ett börsnoterat företag i Nederländerna som säljer sängar genom 1 206 butiker i 8 länder i Europa.
Publiceringsdatum2017-04-13Dina arbetsuppgifterNu söker vi en Finance Manager med god förståelse för redovisningsrutiner och finansiella processer. Vi söker dig som drivs av att ständigt uppnå förbättringar samt tar ansvar för utveckling och effektivisering av ekonomifunktionen.
Du kommer tillhöra en arbetsgrupp om fyra personer vilka du har ett personalansvar för. Tillsammans med företagets Store Format Director driver du företaget framåt och du rapporterar till Group Controller i Holland.
Som Finance Manager kommer du ansvara för:
• Redovisning
• Bokslutsarbete
• Månatlig rapportering enligt IFRS
• Förbereda, säkerställa samt granska månadsrapporter
• Budget- och prognosarbete
• Analysarbete
• Vara bollplank i ekonomifrågor och ekonomiuppföljning
Vem är du?
Vi söker dig med en akademisk examen inom ekonomi samt 5-7 års relevant arbetslivserfarenhet. Du har bred kompetens inom redovisning, är van vid att ta ett övergripande redovisningsansvar samt är väl insatt i ekonomiska processer och regelverk. För att lyckas i rollen har du erfarenhet av att driva förbättringsarbete och du har vana av att rapportera i enlighet med IFRS. Vidare har du goda datorkunskaper och är van användare av affärssystem, erfarenhet av Hogia är meriterande. Du kan uttrycka dig väl i engelska, både i tal och skrift.
Vi ser att du är en engagerad, flexibel och resultatorienterad person som är van vid att ta egna initiativ. Rollen kräver att du inspireras av ansvar och drivs av att utveckla andra på ett pedagogiskt sätt. Vidare är du en analytisk person med en prestigelös inställning som hjälper till där det behövs. För att trivas i organisationen är du en "doer" som ständigt vill utveckla. Du är också duktig på att driva gruppens långsiktiga mål samtidigt som du bistår med detaljkunskap och expertis inom viktiga områden.
Du erbjuds
Välkommen till ett internationellt och växande företag, där engagerade medarbetare skapar våra framgångar. Du erbjuds ett omväxlande och utmanande arbete och vi sitter i trevliga lokaler i centrala Göteborg.
I denna rekryteringsprocess samarbetar Sängjätten med Jurek Rekrytering & Bemanning. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria Holmberg på 0761-83 55 24 eller
maria.holmberg@jurek.se.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Holmberg 0761-83 55 24
FöretagJurek Rekrytering & Bemanning AB
AdressJurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm
KontorsadressBiblioteksgatan 11
Jobbnummer 3438723
Observera att sista ansökningsdag har passerat.