Finance Manager till InterEast Transport AB

Bravura Sverige AB / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Härryda eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Publiceringsdatum
2023-05-30

Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos InterEast Transport AB.

Om företaget
InterEast Transport AB tror på en framtid där effektiva och mer hållbara transportflöden knyter oss samman - oavsett var på planeten du befinner dig. Transporter ska inte behöva lämna ett stort klimatavtryck. Men i dagsläget är det långt ifrån en självklarhet. Företaget lägger stora resurser på att göra det möjligt genom att utveckla och digitalisera logistik- och transportverksamheten - utan att göra avkall på närvaro. På 28 år har de vandrat från källaren i Ekebäck till att ha kontor i fyra länder, 60 starka i personalen som tillsammans omsätter 160 miljoner. Visionen? Att på riktigt revolutionera logtech-branschen med deras ambitiösa hållbarhetsmål. Nu söker de sin nästa Finance Manager som ingår i ledningsgruppen och som utgår från kontoret i Göteborg.

Nyfiken på att höra en av redovisningsekonomerna i Göteborg berätta mer? klicka här>> för att komma till Instagraminlägget.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Finance Manager har du det övergripande ansvaret för koncernens ekonomi. Du ansvarar för strategin inom området ekonomi och controlling samtidigt som du identifierar, utvecklar, analyserar och följer upp nyckeltal och det ekonomiska utfallet, vilka du kommunicerar till övriga delar av organisationen inklusive CEO / COO. Till din hjälp har du duktiga medarbetare både i Sverige och i tre andra länder. Här stöttar du koncernen och säkerställer att bokslut, löpande redovisning, skattedeklarationer och årsredovisningar blir klara i tid. Ekonomiavdelningen i Sverige utgörs av två andra personer, vilka båda rapporterar till dig. Därtill har du kontakt med revisorer och bank. Din arbetsdag i en mindre global koncern blir allt annat än enformig och du sitter med i ledningsgruppen för InterEast.

• Övergripande ansvar för koncernens ekonomi
• Identifierar, utvecklar, analyserar och följer upp nyckeltal och det ekonomiska utfallet
• Personalansvar för en grupp om två personer
• Internationell miljö

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Akademisk utbildning inom ekonomi
• 3-4 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete, där du gärna haft inslag av strategiskt arbete
• Minst 2 års erfarenhet av att leda andra
• Meriterande om du arbetat med koncernredovisning och K3
• Flytande i svenska och goda kunskaper i engelska i tal och skrift

Som person tar du stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter, ser till att utförandet bli bra och säkerställer att allt blir slutfört i tid. Du stimuleras av att vara med och förbättra processer och rutiner, och uppskattar en roll där du ges möjligheten att bidra med dina tankar och idéer och har mandat att utveckla befintliga arbetssätt. Som person är du öppen för förändringar och ser möjligheter snarare än problem. Samtidigt som du är flexibel och trivs i en varierande roll där dina arbetsuppgifter kan ändras från dag till dag tar du alltid stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Du missar sällan detaljer eftersom du planerar ditt arbete på ett strukturerat sätt och jobbar metodiskt. Vidare hjälper du gärna andra med sina uppgifter när det behövs.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Karl Johansgatan 27, Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-06-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Nina Wålstedt
nina.walstedt@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
7836326

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: