Finance Director till Filofax
Manpower Professional / Ekonomichefsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Manpower Professional i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Lindesberg,
Arboga eller i
hela Sverige Filofax AB är ett företag vars tyngdpunkt ligger på moderna, effektiva och designade planeringsverktyg för kvinnor och män. Företaget har under senare år utvecklat både sitt sortiment och sina varumärken. Idag finns moderna planeringsverktyg under varumärkena Filofax, FLEX och Letts, pennor ifrån det egna varumärket Yard-O-Led och i portföljen finns dessutom agenturen för Cross pennor. Filofax startade i Sverige 1985 och företaget har idag totalt ett 30-tal medarbetare i Skandinavien, varav 20 personer i Sverige med kontor och lager i Örebro. Omsättningen uppgår till totalt 60 MSEK. Företaget ingår i Letts Filofax Group med huvudkontor i Skottland. Filofax finns i över 40 länder och i många olika kulturer.
Publiceringsdatum2011-05-27Dina arbetsuppgifterI rollen som Finance Director leder och samordnar du ekonomiarbetet för Skandinavien, samtidigt som du har det administrativa ansvaret för huvudkontoret i Örebro. Du rapporterar till VD Skandinavien.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Ansvara för utarbetande av årlig budget, kvartalsprognoser, samt års- och månadsbokslut
• Ansvara för prognosarbete i syfte att maximera lagertillgänglighet samt minimera lagerhållning
• Leda administrationen i Örebro, vilket inkluderar övergripande kontroll av lagerhållning, distribution och kundservice.
• Ansvara för underhåll och utveckling av stabila och säkra IT-system för att möta verksamhetens behov
• Ansvara för att det finns en strukturerad metod för marginalkontroll i produktportföljen
• Hantera kreditprövning för att underlätta för försäljningen och samtidigt minimera kundförlusterna
• Vara en inspirerande och inflytelserik ledare och en stark kommunikatör som är positiv och energisk i sin inställning
• Utveckla en organisationsstruktur för den nuvarande och kommande organisationen som möter behoven hos företaget och kunderna
Vem är du?
Vi söker en driven och motiverad person med tydlig förmåga att skapa mervärde, skapa konkurrensfördelar och leverera goda och säkra förutsättningar för försäljningen att skapa tillväxt inom ett flerkanaligt varumärke. Du stöttar verksamheten genom att bidra till den strategiska inriktningen och effektiviteten i verksamheten. Du besitter en god analytisk förmåga och finner det lätt att se samband både ur ett kommersiellt- och ett riskperspektiv. Detta kombinerat med en ledarstil som övertygar, påverkar och motiverar.
Du har en relevant akademisk examen och känner dig trygg och erfaren i din ledarroll. Du har erfarenhet av att arbeta inom en försäljnings- och lagerstyrd organisation där servicenivå och kundnöjdhet är avgörande faktorer för framgång. Vidare har du goda IT-kunskaper samt erfarenhet inom allmänna HR- och administrativa funktioner. Det är nödvändigt att du talar och skriver engelska obehindrat.
Manpower eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Kontaktperson för detta jobbTycker du att detta låter intressant? Sök då tjänsten genom att klicka på "Ansök" nedan där du väljer det fullständiga registreringsalternativet på svenska. Vi vill att du dessutom bifogar ett uppdaterat engelskt CV då tillsättande chef är engelsktalande. För mer information om tjänsten kan du kontakta Manpower Professional, rekryteringskonsult Urban Appelquist på tel. 070-377 45 95. Sista ansökningsdag är 8 juni.
Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningEnligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-06-08
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktUrban Appelquist, 019-16 65 54
FöretagManpower Professional
AdressManpower Professional
Jobbnummer 947225
Observera att sista ansökningsdag har passerat.