Finance Coordinator på 80% till Alexion-AstraZeneca

Academic Work Sweden AB / Controllerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla controllerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Academic Work Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Alexion-AstraZeneca är ledande inom sitt område och syftar till att förbättra patienters liv. Nu är Alexion-AstraZeneca i en utvecklingsresa i övergången av nyckelprocesser till deras gemensamma tjänster samt stödja marknadsföringsföretagen där du kommer ha en nyckelroll inom ekonomirelaterade arbetsuppgifter. Är du ute efter nya karriäsmöjligheter och vill fortsätta utvecklas inom ekonomi på ett världsledande bolag är du rätt person för rollen. Läs mer nedan och ansök redan idag, då start är omgående!

OM TJÄNSTEN
Nu söker vi för Alexion-AstraZenecas räkning en Finance Coordinator. Uppdraget är på 80% där du tillges flexibla arbetstider och sträcker sig initialt under åtta månader.

I rollen som Finance Coordinator kommer du ansvara för administrationen av lokala ekonomiprocesser för Norden och Nederländerna. Rollen kommer att involvera interaktion med det lokala teamet, deras regionala ekonomiteam i Schweiz och Irland samt deras gemensamma servicecenter för ekonomi. Som Finance Coordinator kommer du ha tre övergripande ansvarsområden inom ekonomiprocesser, administrativ leverantörsreskontra och kundreskontra. Inom detta kommer du bland annat att:

ARBETSUPPGIFTER

Publiceringsdatum
2024-03-06

Dina arbetsuppgifter
• Granska inköpsordrar, månatliga periodiseringar och hantera AP & AR-relaterade frågor occh stödja såväl interna som externa intressenter
• Se till att fakturaprocesser körs enligt internationella processtandarder
• Spåra fakturastatus för undantag eller problem och undersöka lösningar och vidarebefordra dessa till global finansavdelning
• Stödja avdelningar med betalningar och efterlevnad
• Ha nära kontakt med kundservice och delat servicecenter om försenade varor

VI SÖKER DIG SOM
• Har arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Har goda kunskaper i Officepaketet och SAP
• Har mycket goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift, där även svenska är starkt meriterande, då det används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har:
• Har erfarenhet av ERP-system

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
• Strukturerad
• Kommunikativ
• Självgående

Övrig information:
• Start: Omgående
• Omfattning: 80% med flexibla arbetstider där de helst ser att du arbetar 4 h/dag, måndag - fredag
• Uppdrag: Initialt 8 månader med chans till förlängning
• Placering: Torsplan, remote OK

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer på Alexion Pharma Nordics hemsida.

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15102700".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB (org.nr 556559-5450), http://www.academicwork.se

Arbetsplats
Academic Work

Jobbnummer
8520830

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Academic Work Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Academic Work Sweden AB: