Finance Coordinator

Mendly Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mendly Sweden AB i Stockholm

Vi på Mendly är på ett viktigt uppdrag. Vi vill hjälpa fler att må bättre genom att göra terapi mer tillgängligt. Vi är nu över 100 legitimerade psykologer och psykoterapeuter och varje dag använder tusentals människor vår tjänst. Nu söker vi dig, en administrativ klippa med en bakgrund inom ekonomi, som vill vara med oss på den här spännande resan!

Om rollen
Som Finance Coordinator hos oss på Mendly arbetar du brett inom företagets ekonomifunktion. Detta innefattar bland annat den löpande hanteringen av redovisning och reskontrahantering, men även övrig administration som tillkommer på en ekonomiavdelning. Vi samarbetar med en redovisningsbyrå som sköter den löpande bokföringen samt löner. I den här rollen kommer du att förse dem med rätt underlag och följa upp deras arbete.
Du kommer även till exempel att:
Hantera och kontrollera faktura- och löneunderlag
Strukturera och sammanställa bokföringsunderlag och kvitton till redovisningsbyrån
Bistå ekonomichef vid månads- och årsbokslut
Förbereda underlag för moms- och arbetsgivardeklarationer
Arbeta med övrig löpande administration som förekommer på en ekonomiavdelning

Vi söker dig som
Har tidigare erfarenhet av administrativt arbete, gärna från en liknande roll
Har tidigare erfarenhet av att jobba med redovisning och reskontra
Har en god systemförståelse och datorvana
Uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska

Det är meriterande om du har en utbildning inom ekonomi samt goda kunskaper i Excel/Sheets. Om du tidigare har jobbat i Fortnox är det också ett plus!
För att lyckas i den här rollen behöver du vara en person som älskar ordning och reda. Du strukturerar upp ditt arbete på ett effektivt sätt och lämnar ingenting åt slumpen. Du är en ansvarsfull person som glänser i en administrativ roll.
På huvudkontoret är vi ett engagerat team på 12 personer med olika kompetenser som samarbetar tätt. För att trivas hos oss tror vi att du är en person gillar att kavla upp ärmarna och hjälpa till där det behövs. Det kan till exempel handla om att stötta upp administrativt på HR-avdelningen eller att vara behjälplig när det gäller administrationen i våra olika system.

Om oss
Vi är ett gäng passionerade och mänskliga människor som vill göra skillnad på riktigt. Tillsammans gör vi mindfulness, jobbar hårt, kommer på briljanta idéer, misslyckas ibland och fnissar en hel del. Vi tar hand om varandra och framförallt har vi roligt på jobbet.
Vi sitter i finfina lokaler som är helt nyrenoverade mitt på Götgatsbacken på Södermalm.

Ansökan och tillträde
Detta är en tjänst på heltid, med start omgående eller enligt överenskommelse.
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum som är den 4 juni. Låter det intressant? Skicka din ansökan redan idag!
Har du frågor om tjänsten och processen kontakta Ellen Björkstedt på ellen@mendly.se.
Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2021-05-06

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-06-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Mendly Sweden AB
Hökens gata 4
11646 Stockholm

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Mendly Sweden AB (org.nr 556622-5594), https://mendly.se/
Hökens gata 4 (visa karta)
116 46  STOCKHOLM

Arbetsplats
Mendly

Jobbnummer
5739106

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mendly Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mendly Sweden AB: