Finance Associate / Mäklarassistent / Junior Broker till Brim

Bravura / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2018-05-09

Företaget
Brim är en del av Gallagher som är den internationella mäklardivisionen på Arthur J. Gallagher & Co. AJG är ett globalt försäkringsmäkleri som erbjuder försäkringar, återförsäkringar och riskmanagement till företag, institutioner och myndigheter. Brim är en registrerad försäkringsförmedlare som står under Finansinspektionens tillsyn.
Företaget är Nordens enda försäkringsmäkleri med specialinriktning på försäkringar för bygg- och fastighetssektorn, exportindustrin samt bank- och finanssektorn. De har utvecklat specifika försäkringsprogram som är anpassade för att täcka försäkringsbehoven inom byggsektorn i Sverige, Norge och Finland. Brim hjälper nordiska såväl som globala företag och banker med allt ifrån enskilda land- och motpartsexponeringar, till portföljlösningar och garantifaciliteter. De är aktiva inom alla former av strukturerad finansiering.

Brims team är uppdelade efter företagets produkt- och tjänsteportfölj, och de finns representerade på kontor över hela världen - vilket erbjuder en rörlighet inom företaget som är unik.


Dina arbetsuppgifter
Ditt arbete innebär nära kommunikation med försäkringsmäklarna både i Sverige och på kontoren utomlands. Här bistår du med analys av finansiella data och skriver rekommendationer och sammanfattningar. Vidare ansvarar du för att hämta in nödvändiga marknadsdata, säkerställer information i form av årsredovisningar och finansiella uppgifter samt bistår med utvärdering av affärspartners genom kvantitativ och kvalitativ riskanalys. Rollen är även en viktig del av Back Office-funktionen där du främst levererar information till ekonomi och bistår i arbetet med intäktsbokföring i affärssystemet.

I rollen som mäklarassistent tillhör du teamet för kredit där du har nära samarbete med åtta medarbetare varav fyra sitter på kontoret i Stockholm. Teamet handlar främst med tre produkter, vilka är återförsäkringar, garantier och strukturerade krediter, där de arbetar med skräddarsydda lösningar mot främst exportbolag och storbanker såväl nationellt som internationellt.

Nu söker vi en ny mäklarassistent till teamet för kredit och politisk risk där det för rätt person finns goda möjligheter för utveckling i karriären.


Kvalifikationer
• Civilekonomexamen inom redovisning / finans / corporate finance / finansiering
• Är i slutet av din utbildning eller är i början av din karriär
• Har ett intresse för finans och kunskap om finansiella instrument
• Erfarenhet inom finanssektorn och/eller försäkringsmäkleri är starkt meriterande
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, i såväl svenska som engelska.

Dina personliga egenskaper
Som person är du analytisk, kommunikativ och intresserad av finans. Du tycker om att ta egna initiativ och att arbeta självgående. För att trivas i rollen har du sinne för siffror, logiskt tänkande och en god problemlösningsförmåga. Då du har många kontaktytor är det viktigt att du har god kommunikativ och social förmåga. Företagskulturen präglas av prestigelöshet och ett högt tempo för att ge kunderna bästa möjliga service och produktupplevelse.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Stockholm, centralt
Lön: Fast enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:marcus,kejzelman@bravura.se'>marcus.kejzelman@bravura.se</a> så får du hjälp. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: broker, försäkringar, återförsäkringar, finans, finansiella instrument, structured finance, finance, corp. finanace, corporate finance, finansanalys, analytiker, garantier, warranter, kreditlina, krediter, kreditrisk, risk management, politisk risk, credit, strukturerad kredit, strukturerade produkter, trading, trade, trade finance, mäklarsassistent, back office, back office trade, back office finance, back office assistant, associate, broker, BRIM, stockholm

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marcus Kejzelman marcus.kejzelman@bravura.se 08-40024050

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Jobbnummer
4136650

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: