Finance Accountant & Office Manager, 75%
Himec Solutions AB / Ekonomichefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Himec Solutions AB i Göteborg Göteborg (mer detaljer om tjänsten besök:
http://www.himec.se/finance-accountant/)Himec Solutions har påvisat en explosiv tillväxt och vårt fokus är att bli en av de ledande leverantörerna inom områdena Management, Ingenjörs- och Utbildningstjänster. Vi strävar efter att attrahera, behålla och utveckla vårt Team för att bli bäst i branschen. Är du den strategiska pusselbiten vi eftersöker i vår strävan att förbättra erbjudandet till kund? Rollen innebär ett nära samarbete med ledningsgruppen med fokus på strategi och operationell utveckling kopplat till våra tre affärsområden.
DINA HUVUDUPPGIFTER
Inledningsvis är detta en 75% tjänst och som Finance Accountant & Office Manager är du en av hörnpelarna i uppbyggandet av företaget. Från start är rollen mycket bred och din huvudsakliga uppgift är att stötta Himec Solutions ledning (VD och ledningsgruppen) i det dagliga operativa arbetet. Du hanterar både administrativa (avtal och bokföring) och operativa uppgifter, samt deltar i det strategiska arbetet framåt. Du kommer att ansvara för samtliga kontorsuppgifter som kundmottagning, orderläggning, bokningar, uppdatering av styrdokument, processförbättringar, uppdatering av kunddata, ekonomisk bokföring, stödja och ansvara för konsultplanering, frånvarohantering samt ha delansvar för den dagliga dialogen med kunder och konsulter.
Vår ambition är att denna roll kommer att växa in i ledningsgruppen och innebära mycket ansvar då du så småningom kommer att bygga ditt administrativa team och gå mot en mer övergripande position. Du kommer då att upprätta, utveckla och ansvara för personaltillsättnings-, och rekryteringsprocessen som även innebär personalansvar för den administrativa enheten.
KRAVPROFIL
Himec Solutions är ett nystartat företag. För att trivas i denna atmosfär måste du se möjligheterna i en snabbt växande organisation där kreativitet och split vision är av högt värde. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du är duktig på att kommunicera, har erfarenhet av personalansvar och vet hur man skapar och utvecklar goda relationer till medarbetare, kunder och leverantörer. Kort sagt så eftersöker vi en person med ett starkt entreprenörskap och som drivs av att, med ledningens stöttning, bygga upp en verksamhet ifrån grunden.
Du bör ha tidigare erfarenhet från operativt- och strategiskt administrativt arbete och ha haft goda kundrelationer, både via telefon och personliga möten. Det är ett absolut krav att du har utbildning inom ekonomi eller erfarenhet av ekonomiskt bokföringsarbete. Då Himec är i en stark expansionsfas är det meriterande om du har erfarenhet av rekryteringsarbete och HR-frågor samt någon form av personalansvar. Vi ser att kommunikation med rörliga bilder och film kommer att bli ett dominerande medium för att förmedla viktig information internt och ut emot våra kunder i framtiden. Därför ser vi gärna att du har kunskap och känsla för filmredigering.
Eftersom vi arbetar med människor är det grundläggande att du är en socialt begåvad lagspelare med mycket energi. Att du får arbeta i ett tillväxtföretag med stora chanser till utveckling ser du självklart som en spännande möjlighet. Vi lägger stor vikt vid din personlighet och dina ambitioner. Att du är ödmjuk och positiv är viktigt för oss. . Har du en universitetsexamen eller motsvarande arbetslivserfarenhet finns det goda möjligheter för dig att kunna utvecklas inom Himec Solutions.
Goda kunskaper i både Svenska och Engelska samt datorkunskaper är ett krav. Vår löpande ekonomiska bokföring sker i Fortnox och det är en fördel om du har erfarenhet av detta system.
B-körkort och tillgång till bil är en stor fördel.
Vår företagskultur präglas av entreprenörskap och affärsmässighet med korta beslutsvägar där kvalitet, hållbarhet, passion och glädje är viktiga element som skapar trivsel hos våra anställda. Konsulterna på Himec är vår produkt och vårt största värde varför vi lägger ner mycket energi på att våra medarbetare ska trivas och växa i yrkesrollen. Om du vill utvecklas och är den vi söker är du välkommen till ett personligt företag där vi påverkar vår framtid tillsammans och skapar ett vinnande lag.
Inom företaget finns en senior teknisk kompetens som i kombination med innovationskraft och kreativitet bygger fundamentet i Himecs affärsidé. Himec ska alltid förknippas med teknisk kunskap och kompetens i översta skiktet, en resurs som organisationer anlitar för avancerade lösningar som kräver något extra. Himec har en dokumenterad förmåga att med lönsamhet driva och leverera innovativa konceptförslag, ritningsunderlag och visualisering av produkter för tillverkningsindustrin.
Varaktighet, arbetstid
80% eller mer
Publiceringsdatum2016-11-29Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-31
FöretagHimec Solutions AB
AdressHimec Solutions AB
Regnbågsgatan 8C
41755 Göteborg
KontorsadressRegnbågsgatan 8C
Jobbnummer 3181385
Observera att sista ansökningsdag har passerat.