FedEx i Malmö söker dansktalande agenter till Customer Service

Manpower / Butikssäljarjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Manpower i Malmö, Lomma, Staffanstorp, Vellinge, Lund eller i hela Sverige

Manpower erbjuder ett komplett utbud av bemanningstjänster. Vi rekryterar och hyr ut personal, driver entreprenader samt erbjuder konsulttjänster inom HR. Manpower har över 50 års erfarenhet av att placera rätt person på rätt plats. I dag finns vi på över 50 orter i hela landet och är Sveriges ledande bemanningsföretag.

Publiceringsdatum
2013-01-16

Dina arbetsuppgifter
Som Customer Service agent kommer du att ta emot inkommande samtal och mail från kunder i Danmark och Sverige.

Du hjälper befintliga kunder med frågor och beställningar angående paket. Arbetet består även till viss del av utgående samtal, track and trace, införtullning och viss fakturering. Många gånger kan det förekomma komplexa ärenden där du fungerar som problemlösare och då främst genom att slussa vidare ärendena till rätt person inom FedEx. Du arbetar till största delen med telefonen och datorn som hjälpmedel.

Tjänsten är på heltid. Arbetstiderna skiftar och är mellan 07.30 och 18.30. Tjänsten inleds med en två veckors obligatorisk utbildning som startar den 25 februari. Du kommer att vara anställd på Manpower och uthyrd som konsult till FedEx. För rätt person finns det goda chanser till en anställning hos FedEx på sikt.

Vem är du?
Vi ser gärna att du arbetat med någon form av service tidigare, gärna inom Customer Service eller ordermottagning.

Du talar och skriver danska obehindrat och kan utan svårigheter föra ett samtal med kunder. Du trivs med att använda telefonen som redskap och du har goda kunskaper i Officepaketet i synnerhet och goda systemkunskaper i allmänhet. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på engelska.

Som person är du självklart serviceminded, kommunikativ och flexibel samt gillar problemlösning och att hela tiden utvecklas i din uppgift. Tjänsten kräver att du är stresstålig, van vid att fatta beslut och att du har förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt. Egenskaper som ordningssinne, noggrannhet och prioriteringsförmåga är av stor vikt. Du har lätt för att lära dig nya programvaror och agerar alltid professionellt i ditt bemötande mot kunden.

Manpower eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Kontaktperson för detta jobb
Välkommen att söka tjänsten via ansökningslänken nedan. Då urvalsprocessen sker löpande är det av vikt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsterna så är du välkommen att kontakta Frida Borg på Manpower i Malmö på tel. 040-660 63 22.

Du vet väl om att Manpower Malmö har en Facebooksida? Här hittar du spännande information om arbetsmarknaden och lediga tjänster just nu. Du kan även ställa frågor till oss i vårt forum, vi besvarar allt så snabbt vi bara kan!

Besök oss på www.facebook.com/manpower.malmo

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-02-22
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Frida Borg 040-660 63 22

Företag
Manpower

Adress
Manpower

Jobbnummer
1439250

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Manpower

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Manpower: