Fazer Food Services söker KAM till Sales
Fazer Food Services Sverige / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Fazer Food Services Sverige i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige Fazer är ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr-, kex- och spannmålsprodukter samt måltids- och cafétjänster av hög kvalitet. Koncernen har egen verksamhet i åtta länder och export till cirka 40 länder. Fazers framgång har sedan etableringen 1891 grundats på bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, kunniga medarbetares engagemang och företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. Fazer-koncernens omsättning 2015 uppgick till mer än 1,5 miljarder euro och antalet anställda till närmare 15 000.
Fazer Food Services serverar närmare 85 000 måltider dagligen i Sverige, de flesta under varumärket Amica, men även under Fazer och nya varumärket Tastory. Fazer Food Services Sverige har cirka 1500 anställda och driver cirka 200 enheter på företag, skolor, universitet samt inom försvar, sjukvård och äldrevård.
Vi skapar smakupplevelser
Rollen
Nu söker vi en driven KAM till att av Fazers viktigaste jobb. Vill du vara med att drifta och utveckla några av våra största kunder inom sektorerna Business och Industry? Fazer Food Services Sverige är nu i behov av att anställa en KAM som tillsammans med sektorchefen ska ansvara för och utveckla våra bästa kunder inom sektorn.
Ansvar och uppgifter
Du ska ansvara för förvaltning och utveckling av kunden utifrån beslutade strategier och handlingsplaner i enlighet med företagets värderingar och principer.
Arbetet med kunden sker i anpassning till och samordning med driften.
• Ansvar för kunden: intäkter och lönsamhet samt kundnöjdhet
• CRM, ta tillvara på möjligheter för tillväxt och riskhantering
• Samverka med sektorchefen för nyckelkundsrestauranger
• Vägleda och stödja sektorchefen med implementering av planer för kunden
• Resultatgenomgång
• Utveckling av kund i samarbete med kund och drift
Målsättningen är att:
• Öka omsättning och lönsamhet på befintlig kund
• Öka gäst- och kundnöjdhet.
• Utveckla verksamheten mot ökad proaktivitet och kreativa lösningar
• Att vara konsultativ i ditt beteende mot kund genom att bidra med fler analyser och rapporter
• Ha ett strukturerat och metodiskt arbetssätt
Du rapporterar till försäljningschefen.
Tidigare erfarenheter
• Flera års erfarenhet av kundarbete/försäljning med inriktning på förvaltning och utveckling av kunder med långa säljprocesser.
• Önskvärt med några års erfarenhet av projektledning.
• Det är meriterande om du har erfarenhet från branschen.
Krav på personliga egenskaper
Uppgifterna kräver att du är självständig och har intresse för affärer. Tjänsten kräver att man är uthållig då den innehåller långa säljcykler.
Du ska vara målorienterad, beslutsam och orädd vilket också innebär förmåga till stark drivkraft och proaktiv initiativförmåga.
• Strukturerad och metodisk.
• Proaktivitet och strategisk tänkande med stor förståelse för försäljning och kontraktsutveckling.
• Förståelse för kommersiell affärslogik och färdigheter i att skapa/sälja lösningar.
• Stark interaktions- och samarbetsförmåga, hög integritet.
• Passion för mat och service.
• Tydlig och pedagogisk i kommunikationen.
• God förmåga att argumentera.
För mer information kan du vända dig till försäljningschef Per Eltell, 0730-507300,
per.eltell@fazer.comVälkommen med din ansökan, senast 2017-03-08.
Varaktighet, arbetstid
1 -
Publiceringsdatum2017-02-20ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFazer Food Services Sverige
AdressFazer Food Services Sverige
Lindhagensgatan 120
10425 Stockholm
KontorsadressLindhagensgatan 120
Jobbnummer 3330045
Observera att sista ansökningsdag har passerat.