Fastighetskontoret söker Säkerhetssamordnare

Stockholms kommun / Säkerhetsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säkerhetsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Fastighetskontoret förvaltar och utvecklar ett unikt fastighetsbestånd viktigt för Stockholms invånare, företagare och besökare. Fastighetsbeståndet består av allt från större kontorsbyggnader, offentliga lokaler, idrottshallar, saluhallar och brandstationer till slott och herrgårdar, konstnärsateljéer, villor och små torp på landet. Vi förvaltar även natur- och friluftsområden utanför kommungränsen. Vi sitter i nyrenoverade, fräscha och modernt anpassade lokaler i Tekniska Nämndhuset på Fleminggatan 4, cirka 5 minuter från Centralstationen.




Publiceringsdatum
2022-07-25

Om tjänsten
Som säkerhetssamordnare kommer att ha en viktig roll i utvecklingen av säkerhetsarbetet på fastighetskontoret.

Du kommer att arbeta förvaltningsövergripande med säkerhet och krisberedskap samt stödja förvaltningens verksamheter i olika typer av säkerhetsrelaterade frågor. Du kommer att samordna fastighetskontorets säkerhetsarbete inom bland annat fysiskt skydd, tillträdesskydd, bevakning, larm, personsäkerhet.

I uppdraget ingår att ta fram nödvändiga styrdokument och rutiner, och att leda eller delta i arbetet med risk- och sårbarhetsanalys och säkerhetsskyddsanalys. Arbetsuppgifterna innebär mycket samverkan med stadens olika verksamheter och du kommer att delta i interna och externa nätverk.

Denna tjänst är placerad i säkerhetsklass varför svenskt medborgarskap är ett krav. Detta innebär att en säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Samordning och samverkan
- Kundkontakt
- Avtal och uppföljning
- Säkerhetslösningar
- Utredning och analys
- Omvärldsbevakning
- Rapportering
- Expertstöd i uppdrag och projekt

Att arbeta hos oss är alltid varierande och ger stora möjligheter till personlig utveckling.

Kvalifikationer
Vi vill att du har en relevant högskole-, yrkeshögskole- eller universitetsutbildning inom säkerhetsområdet eller arbetslivserfarenhet som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Du har flerårig erfarenhet av systematiskt säkerhetsarbete och gärna områdena krisberedskap, civilt försvar, säkerhetsskydd och informationssäkerhet. Det är meriterande om du har arbetat inom ovanstående områden i offentlig verksamhet, gärna kommunal.
B-körkort är ett krav.

Dina personliga egenskaper
Som person är du initiativtagande och driver arbetet framåt för att nå önskat resultat. Du är bra på att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt samt van att sätta upp och hålla tidsramar. Du har vana av att arbeta systematiskt, både enskilt och i grupp, och är van vid att arbeta med komplexa frågeställningar.

Eftersom du kommer att ha en stödjande och samordnande roll i organisationen är det viktigt att du har lätt för att samarbeta både inom den egna verksamheten, myndigheter och övriga externa parter.

Vi tycker också att det är viktigt att du verkar för vår värdegrund - ansvarstagande, nytänkande, professionalism och helhetsperspektiv. Det innebär att du värdesätter olikheter och förstår hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig och andra.

Arbetsplatsbeskrivning
Avdelningen Verksamhetsstöd ansvarar för att utveckla och förvalta fastighetskontorets administrativa processer och rutiner samt vara ett strategiskt och operativt stöd till ledningen. I uppdraget ingår att säkerställa att stödet, styrningen och utvecklingen sker på ett effektivt och enhetligt sätt, till nytta för hela kontoret och i överensstämmelse med stadens övergripande riktlinjer.

Avdelningen har fyra enheter: HR, arkiv och registratur, Kommunikation, IT och strategi, Säkerhet samt funktionen juridik.

Hos oss får du:

- Vara med och utveckla Stockholm.
- Arbeta med spännande och unika fastigheter.
- Goda möjligheter att utvecklas i ditt uppdrag och inom Stockholms stad.
- En chef som engagerar, stöttar och utmanar.
- Hjälpsamma och kompetenta kollegor som bidrar till en god stämning på kontoret.
- En centralt belägen arbetsplats.
- Förmåner som exempelvis Edenred lunchförmån, friskvård och semesterväxling.
- En arbetsgivare som jobbar med sina utmaningar.

Välkommen med din ansökan!
Om du tycker att tjänsten som säkerhetssamordnare passar väl in på dina kvalifikationer och på hur du vill arbeta, skicka din ansökan snarast.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
39,50 tim/v. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/4668".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Stockholms Stad, Fastighetskontoret, Verksamhetsstöd, Säkerhet

Kontakt
Patrik Pierd
0850826950

Jobbnummer
6840422

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: