Fastighetskontoret söker en samordnare

Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Fastighetskontoret förvaltar och utvecklar ett unikt fastighetsbestånd viktigt för Stockholms invånare, företagare och besökare. Fastighetsbeståndet består av allt från större kontorsbyggnader, offentliga lokaler, idrottshallar, saluhallar och brandstationer till slott och herrgårdar, konstnärsateljéer, villor och små torp på landet. Vi förvaltar även natur- och friluftsområden utanför kommungränsen. Idag sitter vi i moderna lokaler på Kungsholmen, intill Stadshuset, cirka 5 minuter från Centralstationen. Under våren 2022 flyttar vi till nyrenoverade, fräscha och modernt anpassade lokaler i Tekniska Nämndhuset på Fleminggatan 4.



NU söker vi en samordnare till fastighetsavdelningen!

Publiceringsdatum
2022-02-02

Dina arbetsuppgifter
Som samordnare arbetar du närmast avdelningschef i en administrativ roll men stöttar också kollegor inom organisationen i såväl strategiska som operativa och verksamhetsspecifika frågor.

Uppdraget är brett och innehåller såväl samordnande som administrativa uppgifter och förutsätter att du har relevanta kunskaper och erfarenhet för att passa i rollen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- ta fram kunskaps- och beslutsunderlag till ledning och nämnd, skriva tjänsteutlåtanden
- samordna egendomsförsäkringsfrågor
- utreda och sammanställa
- arbeta med uppföljning
- samordna gemensamt utvecklings- och kvalitetsarbete på avdelningen.

Kvalifikationer
Du har relevant högskoleutbildning som stödjer beskrivna arbetsuppgifter alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Du ska ha minst 5 års erfarenhet av att ha arbetat i en liknande roll samt erfarenhet av att ha arbetat med kvalitets- och ledningssystem. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från att ha arbetat inom offentlig sektor, då hantering av offentliga handlingar är en viktig del av arbetet.

Du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat med analys-, utrednings- och uppföljningsarbete. Du har goda kunskaper i excel, world och powerpoint. På arbetsplatsen arbetar vi i dokumenthanteringssystem och fastighetsförvaltningssystem som också är viktiga verktyg att behärska. I arbetet ingår att besvara remisser samt att skriva och förankra tjänsteutlåtanden varför det krävs att du har god stilistisk förmåga och kan kommunicera på svenska i tal och skrift.

För att passa i rollen som samordnare behöver du vara strukturerad och ha god förmåga att leda arbete och processer framåt samt lätt för att samarbeta och kommunicera med olika människor. Du är nyfiken och drivs av att utveckla verksamheten för att nå uppsatta mål och ökad kvalitet. Du har ett proaktivt och flexibelt förhållningssätt och lätt för att omsätta dina kunskaper i praktiken. Då arbetet stundtals kan har korta deadlines krävs att du är stresstålig och att du har förmåga att prioritera eller omprioritera.

Vi tycker också att det är viktigt att du verkar för vår värdegrund - ansvarstagande, nytänkande, professionalism och helhetsperspektiv. Du värdesätter olikheter och förstår hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig och andra.

Arbetsplatsbeskrivning
Fastighetsavdelningen förvaltar fastighetsnämndens fastigheter och byggnader men har även förvaltningsuppdrag åt andra nämnder inom staden. Avdelningen består av fem enheter: driftenheten, två kundförvaltarenheter samt enheterna teknikförvaltning och teknikspecialister.

Avdelningens mål är att ha nöjda kunder, tillhandahålla ändamålsenliga lokaler, erbjuda kunderna tjänster och välunderhållna fastigheter. Att arbeta hos oss är alltid varierade och ger stora möjligheter till personlig utveckling.

Övrig information
Hos oss får du:

- vara med och utveckla Stockholm
- arbeta med spännande och unika fastigheter
- goda möjligheter att utvecklas inom ramen för ditt uppdrag och inom Stockholms stad
- stor frihet att planera ditt arbete
- en chef som engagerar, stöttar och utmanar
- hjälpsamma och kompetenta kollegor som bidrar till en god stämning på kontoret
- en centralt belägen arbetsplats
- förmåner som exempelvis Edenred Lunchförmån, friskvård och semesterväxling
- en arbetsgivare som jobbar med sina utmaningar.

Låter det här som någonting för dig? Varmt välkommen med din ansökan!

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
39,50 tim/v.. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/638".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, Fastighetskontoret, Fastighetsavdelningen

Kontakt
Carina Jonsson, avd.chef
0850827029

Jobbnummer
6305848

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: