Fastighetskontoret söker en junior HR-konsult

Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Fastighetskontoret förvaltar och utvecklar ett unikt fastighetsbestånd viktigt för Stockholms invånare, företagare och besökare. Fastighetsbeståndet består av allt från större kontorsbyggnader, offentliga lokaler, idrottshallar, saluhallar och brandstationer till slott och herrgårdar, konstnärsateljéer, villor och små torp på landet. Vi förvaltar även natur- och friluftsområden utanför kommungränsen. Idag sitter vi i moderna lokaler på Kungsholmen, intill Stadshuset, cirka 5 minuter från Centralstationen. Redan under våren 2022 flyttar vi till Tekniska Nämndhuset på Fleminggatan 4. Det nya kontoret ligger i princip med samma avstånd från Centralstationen med nyrenoverade, fräscha och modernt anpassade lokaler.



Enheten för HR, arkiv och registratur söker nu en junior HR-konsult som vill förstärka vårt team under det kommande året!

Din roll som Junior HR-konsult
Som junior HR-konsult kommer du att arbeta med stöd till HR-enheten samt kontorets chefer och medarbetare i personaladministrativa frågor.

Du ansvarar för löpande personaladministration likt rekryterings- och utbildningsadministration, registrering av underlag till lön, bevakning av funktionsbrevlåda, beställa och hantera fakturor, administration av personalförmåner samt utveckla rutiner inom HR-processerna etc.

Med ledning av vår kommunikatör arbetar du med att utveckla vårat arbetsgivarvarumärke och introduktion. Utifrån din erfarenhet och kompetens finns möjlighet att arbeta med rekrytering, HR introduktion till medarbetare, utveckling av digitala utbildningar samt arbetssätt vid mottagande av praktikanter samt samarbeten med lärosäten.

Som HR-konsult inom Stockholms stad finns det möjlighet att delta inom olika samarbeten och nätverk.

Din kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som har en högskoleutbildning med personalvetenskaplig inriktning eller utbildning/erfarenhet som vi finner likvärdig.

Du har minst två års erfarenhet av administrativt arbete, goda kunskaper i Officepaketet samt lätt för att sätta dig in i nya system och rutiner. För tjänsten behöver du ha goda kunskaper i svenska, både skriftligt och muntligt.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med personaladministrativt arbete, rekrytering och/eller arbete i offentlig förvaltning.

Arbetet innebär mycket frihet under ansvar varför du behöver vara självgående och initiativtagande med kollegor, chefer och andra enheter. Som person är du strukturerad, noggrann, serviceinriktad och kommunikativ. Du söker samarbete och är nyfiken på att lära.

Din arbetsplats
Avdelningen verksamhetsstöd innehåller funktionerna; juridik, säkerhet, IT, miljö, kvalitet, kommunikation samt HR, arkiv och registratur. Avdelningens uppdrag är att säkerställa att stöd, styrning och utveckling sker på ett effektivt och enhetligt sätt, till nytta för hela kontoret och i överensstämmelse med stadens övergripande riktlinjer.

Vid enheten HR, arkiv och registratur arbetar två HR-konsulter, en registrator, en arkivarie samt en administrativ assistent. Enheten leds av en enhetschef och ansvarar för kvalitativt stöd och styrning till kontorets chefer och medarbetare inom HR, arkiv- och registratur.

Hos oss får du
• Vara med och utveckla Stockholm
• Arbeta med spännande och unika fastigheter
• Goda möjligheter att utvecklas inom ramen för ditt uppdrag och inom Stockholms stad
• Stor frihet att planera ditt arbete
• En chef som engagerar, stöttar och utmanar
• Hjälpsamma och kompetenta kollegor som bidrar till en god stämning på kontoret
• En centralt belägen arbetsplats
• Förmåner som exempelvis Rikskortet, friskvård och semesterväxling
• En arbetsgivare som jobbar med sina utmaningar

Ett Stockholm för alla
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.

Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga

Varmt välkommen in med din ansökan!

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid, 100%. Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse Visstidsanställning

Publiceringsdatum
2021-07-16

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-08-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/4252".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, Fastighetskontoret, Verksamhetsstöd

Jobbnummer
5865246

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: