Fastighetsintendent till omvårdnadsförvaltningen i Solna stad

Solna kommun / Fastighetsskötarjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla fastighetsskötarjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Solna kommun i Solna, Stockholm eller i hela Sverige

Eftersom att omvårdnadsförvaltningen i Solna stad nu söker en fastighetsintendent så frågade vi en tidigare fastighetsintendent vad hon tyckte var roligast med rollen: "Det finns så mycket man kan göra utifrån ett fastighetsperspektiv som i nästa led blir viktigt och givande för de som bor i verksamheterna.

Med en mindre summa pengar kan vi skapa bättre miljöer som i sin tur kan underlätta mycket för brukare och medarbetare och det tycker jag är jättekul att kunna bidra med. Många boende och medarbetare blir så nöjda och tacksamma! Att jag även får vara med och ha ett strategiskt inflytande över hur vi ska planera nybyggen och investeringar i våra fastigheter gör arbetet extra intressant."

Vad innebär arbetet?

Är du en person som är van vid att ta egna initiativ och trivs med att arbeta i partnerskap? Då kan du vara den vi söker! Som fastighetsintendent arbetar du med förvaltningens lokaler. Det innebär bland annat planering av underhåll, verksamhetsanpassningar och nyetablering av lokaler, ett arbete som utförs i nära samarbete med flera olika aktörer. I tjänsten ingår både kortsiktiga frågor praktiskt och utifrån verksamhetens behov, och långsiktigt strategiskt arbete. Du ska bistå med kunskap, stöd och service till våra verksamheter i frågor om löpande underhåll till situationer som att lösa evakueringsfrågor och vattenskador. Dessutom kommer du att ha nära samverkan med utförare, fastighetsägare, stadens tekniska förvaltning och andra samarbetspartners. Du kommer att tillhöra staben för kvalitetsutveckling på omvårdnadsförvaltningen och kommer i ditt arbete att utgå ifrån Solna stadshus. I rollen kommer du att få ta ett helhetsansvar, planera ditt arbete självständigt och anpassa dig efter förändrade förutsättningar.

Vem söker vi efter?

Vi söker dig som har minst gymnasial utbildning samt arbetslivserfarenhet av arbete med fastighets- och lokalfrågor på både operativ som strategisk nivå, inom exempelvis investeringsfrågor. Du har erfarenhet av att driva projekt inom området, såsom t.ex. uppstart av nya verksamheter samt är van vid att ha många kontaktytor. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete inom vård- och omsorg eller liknande. Om du har tidigare erfarenhet från att arbeta i en politiskt styrd verksamhet, upphandling och avtalsfrågor samt att ta fram lokalprogram ser vi det som meriterande.

Vidare ska du ska ha god kunskap inom: Systematiskt brandskyddsarbete. Risk och säkerhetsarbete. Miljö och klimatfrågor.

Som person är du socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Du är bra på att skapa kontakter och underhålla relationer. Du behöver även ta initiativ och vara självgående på så sätt att du har förmåga att strukturera ditt arbetssätt och driver ditt arbete framåt. Vidare ser vi att du är flexibel och kan anpassa dig till förändrade förutsättningar, samtidigt som du också har en helhetssyn och ser till hela verksamhetens bästa. Vi vill att du har god förmåga att formulera dig på svenska i såväl tal som skrift samt en god datorvana.

Vad erbjuder vi dig?

Ett självständigt och stimulerande arbete med stor möjlighet att kunna påverka arbetsinnehållet i en av Sveriges starkaste tillväxtkommuner. Vi är en grupp erfarna, kunniga och nöjda medarbetare som arbetar i nära samarbete för att tillsammans utveckla vården och omsorgen i Solna. Solna stad ser positivt på att medarbetare ges möjlighet till att arbeta på distans där verksamheten så tillåter. Solna stad erbjuder årsarbetstid vilket ger dig möjlighet att i viss mån styra över din egen arbetstid, möjlighet att växla semesterersättning mot extra semesterdagar samt friskvårdsbidrag. Mer information och ansökan Tjänsten är en heltidstjänst, tillsvidare. Tillträde enligt överenskommelse.

Varmt välkommen med din ansökan innehållandes CV och personligt brev senast 4/9-2022. Vid frågor är du välkommen att höra av dig till förvaltningschef Elisabet Sundelin, elisabet.sundelin@solna.se

I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.

Omvårdnadsförvaltningen ansvarar för äldreomsorgen samt omsorg om personer med funktionsnedsättning. Verksamheten drivs genom privata entreprenörer eller i Solna stads regi och vår uppgift är att hjälpa människor till ett tryggt, självständigt och värdigt liv.

Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2022-08-15

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Solna kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/207".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Solna kommun (org.nr 212000-0183)

Arbetsplats
Omvårdnadsförvaltningen, Central förvaltning, Kvalitetsutveckling

Jobbnummer
6883691

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Solna kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Solna kommun: