Fastighetshandläggare, Söderhamn

Skatteverket / Juristjobb / Söderhamn
2016-04-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Fastighetshandläggare, Söderhamn" (publicerad 2017-07-12) ⬅️


Visa alla juristjobb i Söderhamn, Bollnäs, Hudiksvall, Ockelbo, Gävle eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Söderhamn, Hudiksvall, Gävle, Falun, Tierp eller i hela Sverige

Dina arbetsuppgifter som fastighetshandläggare innebär att du kommer att arbeta med utredningar och handläggning samt beslut i fastighetstaxeringsärenden. Du kommer att ha många kontakter med fastighetsägare via telefon och brev. Du kan även komma att ha en del externa kontakter med t.ex. kommuner, värderingstekniska konsulter och Lantmäteriet.

I arbetet kommer du att ta fram fastighetens taxeringsvärde och besluta om en taxering. Arbetet innebär att du taxerar olika typer av fastigheter vid olika tillfällen. Du kommer exempelvis att granska småhus, hyreshus och lantbruk vart tredje år samt industrier vart sjätte år. Vissa perioder är det ett stort antal ärenden som ska hanteras inom angiven tidsram och det är därför viktigt att du kan organisera och prioritera ditt arbete. Det är också viktigt att du känner dig bekväm med att förklara och motivera dina beslut för fastighetsägarna.

På skattekontoret i Söderhamn är vi cirka 60 medarbetare.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till lärande och utveckling.

Vi söker dig som

• har relevant högskoleutbildning inom t.ex. ekonomi, fastighetsekonomi, värderingsteknik eller juridik.

För att lyckas i arbetet bör du

• ha god kommunikativ förmåga, såväl i tal som i skrift
• trivas i ett högt arbetstempo och kunna arbeta såväl självständigt som i samarbete med andra
• ha hög integritet, inge förtroende och ha lätt för att skapa kontakter
• vara initiativtagande och nå resultat
• vara kvalitetsmedveten och ha ett strukturerat arbetssätt.

Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet inom fastighetsområdet. Det är också meriterande om du har arbetslivserfarenhet från myndighet eller bank.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2016-04-27

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Minna  Snabb, sektionschef 010-577 60 27
Ann-Marie Dyberg, HR-konsult 010-574 83 46
Lars Jonsson, facklig kontaktperson ST 010-578 77 44
Liza Bolinder, facklig kontaktperson Saco 010-577 60 37

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Box 507 Söderhamn
82627 Söderhamn

Kontorsadress
Box 507 Söderhamn

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2808915

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: