Fastighetshandläggare, Kristianstad
Skatteverket / Juristjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla juristjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Kristianstad,
Simrishamn,
Älmhult,
Lund,
Ängelholm eller i
hela Sverige Dina arbetsuppgifter som Fastighetshandläggare innebär att du kommer att arbeta med fastighetsärenden. I arbetet ingår i första hand att granska och utreda småhus och besluta i de ärendena. Du kommer att möta människor med olika behov, främst via skrift och telefon.
Fastighetsenheten har verksamhet på 4 orter i landet varav Kristianstad är en av orterna. På fastighetsenheten i Kristianstad är vi cirka 40 medarbetare. Vi söker 8 visstidsanställda handläggare till Kristianstad.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
•
har en pågående eller nyligen avslutad akademisk utbildning om 120 p/180 hp inom fastighetsområdet, ekonomi eller juridik alternativt aktuell och relevant arbetslivserfarenhet från fastighetsområdet eller ärendehandläggning hos myndighet.
•
har förmåga att fatta välgrundade och objektiva beslut och kan förmedla dessa på ett enkelt och tydligt sätt
•
trivs i ett högt tempo och har god förmåga att organisera och prioritera ditt arbete
• har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• har en mycket god förmåga att samarbeta men som även kan arbeta självständigt
• har ett gott kundbemötande
Det är meriterande om du har aktuell arbetslivserfarenhet inom fastighetsjuridik, fastighetsbildning, företagsekonomi eller liknande alternativt om du har aktuell och relevant erfarenhet av ärendehandläggning från myndighet. Det är även meriterande med erfarenhet av kundkontakt.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tidsbegränsad fr.om 16 oktober 2017 t.o.m 13 april 2018.Intervjuer beräknas hållas under vecka v. 39. I slutet av oktober kommer de som nyanställs att genomgå en introduktionsutbildning som det är viktigt att man kan delta på.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Endast vid extern annonsering - Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2017-07-05ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Wirestrand, sektionschef 010-573 76 48
Camilla Andersson , HR-konsult 010-572 38 44
Christel Johansson, facklig kontaktperson ST 010-573 75 38
Paulina Fenson, Facklig kontaktperson, Saco 010-5737513
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Spannmålsgatan 3
29132 Krisianstad
KontorsadressSpannmålsgatan 3
Jobbnummer 3592017
Observera att sista ansökningsdag har passerat.