Fastighetshandläggare, Kristianstad
Skatteverket / Juristjobb / Kristianstad
2016-04-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Fastighetshandläggare, Kristianstad" (publicerad 2017-07-05) ⬅️
Visa alla juristjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Kristianstad,
Simrishamn,
Älmhult,
Lund,
Ängelholm eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som fastighetshandläggare innebär att du arbetar med alla förekommande arbetsuppgifter på sektionen, det vill säga att du utreder och beslutar i fastighetstaxeringsärenden. Arbetet innebär att du taxerar olika typer av fastigheter vid olika tillfällen. Du kommer exempelvis att granska småhus, hyreshus och lantbruk vart tredje år samt industrier vart sjätte år. Vissa perioder är det ett stort antal ärenden som ska hanteras inom angiven tidsram och det är därför viktigt att du kan organisera och prioritera ditt arbete. Du arbetar även med omprövningar. Vidare kommer du, genom förebyggande arbete, se till att våra register håller hög kvalitet. En naturlig del i arbetet är att besvara skriftliga såväl som muntliga frågor inom området för fastighetstaxering. Vi ser god service till medborgarna som en självklar och viktig del i arbetet och är övertygade om att vi når dit genom att ha en verksamhet som med ditt bidrag ständigt utvecklas.
På kontoret arbetar cirka 40 personer med fastighetstaxering. Idag finns det två fastighetssektioner i Kristianstad.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har relevant högskoleutbildning om minst 120 p/180 hp inom fastighetsekonomi, värderingsteknik eller juridik alternativt minst två års aktuell och relevant arbetslivserfarenhet från fastighetsområdet
• har erfarenhet av att fatta välgrundade beslut
• har god kommunikativ förmåga
• är ansvarstagande samt har lätt för att samarbeta
• är drivande och trivs i ett högt tempo
• har god förmåga att organisera och prioritera ditt arbete
• är flexibel och bidrar till verksamhetens utveckling genom nytänkande
Det är meriterande om du
har aktuell arbetslivserfarenhet inom något av områdena:
• fastighetsjuridik
• fastighetsbildning
• fastighetsekonomi
eller om du har aktuell erfarenhet av ärendehandläggning från myndighet.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. Anställningarna är tillsvidare, provanställning kan komma att tillämpas.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2016-04-27ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-05-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Wirestrand, sektionschef 010-573 76 48
Jimmy Persson, sektionschef 010-574 60 35
Hanna Kvarnholt, HR-konsult 010-574 93 93
Linda Englund, facklig kontaktperson ST 010-576 24 39
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Björkhemsvägen 15 A
29187 Kristianstad
KontorsadressBjörkhemsvägen 15 A
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2809237
Observera att sista ansökningsdag har passerat.