Fastighetshandläggare, Kristianstad

Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Kristianstad
2013-09-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Fastighetshandläggare, Kristianstad" (publicerad 2017-07-05) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Kristianstad, Simrishamn, Älmhult, Lund, Ängelholm eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som fastighetshandläggare innebär att du utreder, handlägger och beslutar i fastighetstaxeringsärenden samt har kontakter med fastighetsägare via telefon och brev. Du kommer också att ha externa kontakter, med t.ex. kommuner, värderingstekniska konsulter och Lantmäteriet. Arbetet omfattar frågor av både fastighetsrättslig och värderingsteknisk karaktär. Kontoret ansvarar för att fastställa taxeringsvärden för de fastigheter som ligger i Skåne, Blekinge, Kronoberg, Kalmar och Halland.

Fastighetstaxering bedrivs på fyra orter i riket, av vilka Kristianstad är en.
På kontoret i Kristianstad arbetar i dag 120 personer som är uppdelade på sex sektioner, av vilka två arbetar med fastighetstaxering.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

• som är till nytta för medborgare och företag

• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har akademisk utbildning med fastighetsekonomisk, fastighetsteknisk eller fastighetsrättslig inriktning, eller minst 5 års aktuell arbetslivserfarenhet från fastighetstaxering eller fastighetsvärdering 

• självständigt kan fatta objektiva och välgrundade beslut och kan argumentera på ett enkelt och övertygande sätt

• har mycket god samarbetsförmåga, förmåga att skapa goda relationer och ett bra bemötande

• tar ansvar för ditt arbete, din utveckling och delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter

• har förmågan att organisera och prioritera ditt arbete 

• tål stress och periodvis hög arbetsbelastning

Det är meriterande om du har aktuell erfarenhet av arbete med inriktning på fastighetstaxering eller fastighetsvärdering. Även erfarenhet av kvalificerat myndighetsarbete är meriterande.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningarna är tillsvidare. Vi kan komma att tillämpa provanställning om sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Om du har frågor är du välkommen att kontakta

Publiceringsdatum
2013-09-30

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Wirestrand, sektionschef 010-573 76 48
Henrik Persson, sektionschef 010-573 75 55
Eva Viberg, facklig kontaktperson Saco 010-573 75 41
Gun Lexander, facklig kontaktperson ST 010-573 75 06
Ann-Christin Hejde, HR-konsult 010-574 63 64

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1664285

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: