Fastighetshandläggare, Fastighetsenheten (visstidsanställning),

Skatteverket / Företagsekonomjobb / Lund
2018-04-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Fastighetshandläggare, Fastighetsenheten (visstidsanställning), " (publicerad 2018-04-27) ⬅️


Visa alla företagsekonomjobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Lund, Malmö, Helsingborg, Ängelholm, Kristianstad eller i hela Sverige

Det vi gör på Skatteverket har betydelse för företagaren, individen, andra myndigheter, samhällsfunktioner och Sverige. Vi ska skapa förutsättningar i kundens vardag och underlätta med digitala tjänster. Vår övergripande ambition är att Skatteverket ska fortsätta att ligga i framkant och vara ett föredöme inom svensk statsförvaltning. Framtiden är inget som ska upptäckas utan något vi gemensamt, tillsammans med andra, är med och skapar. Vi har stora möjligheter att göra skillnad.

Dina arbetsuppgifter som fastighetshandläggare innebär att du kommer att arbeta med fastighetsärenden. I arbetet ingår i första hand att granska och utreda hyreshus och fatta beslut i olika ärenden. Du kommer att möta människor med olika behov, främst via skrift och telefon.

På fastighetsenheten är vi cirka 160 medarbetare fördelade på fyra orter i landet (Kristianstad, Uddevalla, Enköping och Söderhamn). Sektionen i Lund är en tillfällig sektion med ca 20 medarbetare för den allmänna fastighetstaxeringen 2019.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en pågående eller nyligen avslutad akademisk utbildning om 120 p/180 hp inom fastighet/juridik/ekonomi alternativt några års aktuell och relevant arbetslivserfarenhet från fastighetsområdet
• har en god beslutsförmåga (fattar tydliga och genomtänkta beslut)
• har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• är ansvarstagande och har ett strukturerat arbetssätt
• har en mycket god förmåga att samarbeta men kan även arbeta självständigt
• har ett gott bemötande

Det är meriterande om du

• har studerat fastighetsekonomi och/eller värderingsteknik
• har aktuell arbetsliverfarenhet inom fastighetsjuridik, fastighetsbildning, företagsekonomi eller motsvarande
• har aktuell och relevant erfarenhet av ärendehandläggning från myndighet


Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tidsbegränsad fr.o.m. 2018-09-12 t.o.m. 2019-06-30.

Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna.



Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-04-17

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Wirestrand, sektionschef 010-573 76 48
Henrik Gutgard , Samordnare 010-5723907
Magdalena Isfelt, HR-konsult 010-5741971
Karin Lyktberg, HR-konsult 010-5741970

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Stora Södergatan 45
22223 Lund

Kontorsadress
Stora Södergatan 45

Jobbnummer
4087116

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: