Fastighetsförvaltare till Solna stad

Solna Stad / Administratörsjobb / Solna
2017-12-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Fastighetsförvaltare till Solna stad" (publicerad 2018-09-10) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Solna Stad i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Vaxholm eller i hela Sverige

I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.

Tekniska förvaltningen i Solna stad har en viktig roll i stadens utveckling. Vi erbjuder solnaborna en ren, trygg och välfungerande stadsmiljö och förser stadens verksamheter med ändamålsenliga och effektiva lokaler. Stadsmiljöavdelningen ansvarar för stadens gator, trafik, parker samt renhållning och avfall. Fastighetsavdelningen förvaltar och genomför investeringar i stadens fastigheter och samverkar med andra förvaltningar vid om- och nybyggnationer.

Vilka är vi? Fastighetsavdelningen ansvarar tillsyn, skötsel, underhåll och utveckling av stadens egna fastighetsbestånd. Fastighetsbeståndet omfattar cirka 225 fastigheter som i huvudsak används i stadens egen verksamhet, t.ex. förskola, skola och omvårdnad.

Vad innebär arbetet? Som förvaltare har du ett helhetsansvar för alla fastigheter inom ett av våra geografiska områden; nord, mitt och syd. De hyresgäster du möter i ditt arbete speglar stadens spännande verksamhetsområden och du möter dagligen kollegor från bland annat barn- och utbildningsförvaltningen, omvårdnadsförvaltningen och kultur- och fritidsförvaltningen. Huvuddelen av din arbetstid läggs på att planera underhåll och anpassningar tillsammans med hyresgästerna, beställa insatser som ska genomföras och följa upp att insatserna genomförs i enlighet med avtal, avrop och beställningar. Självklart har du full koll på dina fastigheters budget och följer upp både kostnader och intäkter noggrant. Då den löpande fastighetsdriften är utlagd på entreprenad är styrning och uppföljning av entreprenören en viktig del i arbetet för dig som fastighetsförvaltare.

Solna stad och tekniska förvaltningen har väl utvecklade metoder och arbetssätt för en effektiv entreprenörstyrning och avtalsuppföljning vilket ger dig ett bra stöd i det dagliga uppföljningsarbetet. Tekniska förvaltningen har även en dedicerad stab för upphandling och avtalsuppföljning som både samordnar och stöder avdelningarnas arbete. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att; löpande följa upp driftentreprenörens arbete, inom ramen för fastlagd budget prioritera åtgärder med utgångspunkt i hyresgästens behov och byggnadernas skick och funktion, hålla kontinuerlig kontakt och dialog med hyresgästerna och att leda mindre underhålls- och ombyggnadsprojekt.

Vem söker vi? Vi söker dig som är ingenjör, fastighetsekonom eller tekniker och har flerårig erfarenhet som fastighetsförvaltare eller teknisk förvaltare, gärna inom ett fastighetsbestånd likt Solna stads. Du har dokumenterad utbildning eller påbyggnadsutbildning som vi bedömer är relevant för rollen som fastighetsförvaltare. Exempelvis som diplomerad fastighetsförvaltare, fastighetsekonom eller en akademisk utbildning inom fastigheter. Du har erfarenhet av upphandling och det är meriterande om du har erfarenhet av upphandling enligt LOU.

Vi ser gärna att du har goda kunskaper i fastighetsjuridik, hyresjuridik och/eller ekonomisk analys och har kunskap eller erfarenhet av att arbeta med AFF (avtal för fastighetsförvaltning). För att lyckas i rollen måste du vara drivande och strukturerad. Du tar egna initiativ och trivs med frihet under ansvar. Fastighetsavdelningen är en servicefunktion till stadens verksamheter och vi vill därför att du har god samarbetsförmåga och har förmåga att förstå andras roller och förutsättningar. Du har även en god stilistisk förmåga och behärskar svenska språket mycket väl både i tal och också skrift. Vidare är det viktigt att du förstår och kan tillämpa ekonomiska principer, fokuserar på kostnader och intäkter och är kostnadsmedveten. Som förvaltare är det också viktigt att du har ett gott omdöme, kan väga samman komplex information och göra korrekta avvägningar och bedömningar.

Mer information och ansökan Rekryteringen hanteras av fastighetschef Björn Övermark som nås på telefon 08- 7461221 eller bjorn.overmark@solna.se.

Fackliga företrädare på tekniska förvaltningen är:

• Marika Lindhagen, Vision, marika.lindhagen@solna.se, 08-746 15 48
• Mauritz Jokela, Sveriges ingenjörer, mauritz.jokela@solna.se, 08-746 13 50
• Trudy Lund, Naturvetarna, trudy.lund@solna.se, 08-746 35 21

Tjänsten är en heltidstjänst med tillträde snarast möjligt. Vi vill ha din ansökan senast den 14 januari 2018. Urval sker löpande under ansökningstiden.

Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2017-12-18

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Solna Stad

Adress
Solna Stad
Stadshusgången 2
17186 Solna

Kontorsadress
Stadshusgången 2

Jobbnummer
3860704

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Solna Stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Solna Stad: