Fastighetsförvaltare till Serviceförvaltningen
Falu kommun / Administratörsjobb / Falun
2015-10-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Fastighetsförvaltare till Serviceförvaltningen" (publicerad 2017-10-03) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Falu kommun i Falun,
Borlänge eller i
hela Sverige Vill du ha nya utmaningar? Brinner du för fastigheter och service? Vill du till en arbetsplats som präglas av samarbete flexibilitet och humor och en chef som litar på dig och din kompetens?
Om du svarat nej på någon av dessa frågor kan du sluta läsa nu. Om du svarat ja så har vi jobbet för dig!
Till vår förvaltningsavdelning söker vi nu en fastighetsförvaltare. Vi jobbar teamorienterat med fastighets- och kundfokus i en IT-miljö som stödjer modernt fastighetsföretagande. En givande del av jobbet är det nära samarbete du kommer att ha med våra andra avdelningar t ex driftavdelningen och teknikavdelningen. Tillsammans fångar vi helheten och kan leverera den bästa servicen.
Uppdraget är att sörja för en god utveckling av Falu kommuns fastigheter. Du har ansvar för fastigheterna och planeringen av underhåll, förvaltningsplaner och utredningar. Du har även ansvar för byggledning och beställning av underhållsarbeten och mindre ombyggnationer inom ramen för din och avdelningens budget.
Du svarar för planering av budget, prognoser, resultat och uppföljning av dina fastigheter, projekt och kunder. Du kommer att dagligen ha kontakt med kunder, entreprenörer, leverantörer och andra intressenter vilket ställer höga krav på planering, helhetssyn och diplomati. Vi arbetar ständigt med att energieffektivisera våra fastigheter och prioriterar de tekniska installationerna för att nå våra energi- och miljömål 2020.
Hos oss i Falu kommun är Balans i livet vad vi strävar efter. För dig som vår nya fastighetsförvaltare skulle det innebära att du har ett utmanande, utvecklande och roligt jobb samtidigt som du får tid att leva.
Serviceförvaltningen
Den nybildade serviceförvaltningen är Falu kommuns leverantör av interna service- och kringtjänster enligt ett FM-koncept. Uppdraget är att stödja kommunens olika verksamheter genom att tillhandahålla fräscha, ändamålsenliga och funktionella lokaler, smakliga och näringsriktiga måltider, verksamhetsanpassat IT-stöd och -support, fordon och befordringsservice m fl kringtjänster. I uppdraget ligger även att medverka i förvaltningarnas effektivitetssträvanden genom att erbjuda effektiv service till konkurrenskraftiga priser.
Serviceförvaltningen befinner sig i en uppstartsfas och som medarbetare kommer du att bli delaktig i ett spännande utvecklingsarbete inriktat på Facility Management.
Falu kommun som arbetsgivare
I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Framför allt så är vi till nytta för kommuninvånarna varje dag. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar "Balans i livet". Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena - hur människor mår, blir bemötta och kan växa - eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare.
Tillräckliga kvalifikationer
Vår nya fastighetsförvaltare ska ha:
• teknisk utbildning inom området och/eller förvärvade kunskaper inom fastighetsförvaltning som av arbetsgivaren bedöms likvärdiga.
• erfarenhet inom verksamhetsområdet.
• erfarenhet av att driva projekt.
• B-körkort.
Som person ska du vara resultatinriktad, affärsmässig, noggrann och ha gott omdöme och samarbetsförmåga. Vi vill att du har god förmåga att kommunicera i både tal och skrift och vara bra på att skapa och upprätthålla relationer. Vi fäster stor vikt på din sociala kompetens då arbetet innebär mycket kontakt med kunder och företag.
Meriterande kvalifikationer
• Ingenjörsutbildning
• Erfarenhet och/eller utbildning i tekniskförvaltning
• Dokumenterad kunskap av fastighetsrätt, arbetsmiljö, entreprenadjuridik, fastighetsekonomi, BAS-P, BAS-U, AFF.
• Kontrollansvarig eller andra fastighetsrelaterade utbildningar.
• Projektledarutbildning.
• Kunskap/erfarenhet i Lagen om Offentlig upphandling (LOU).
Anställningsvillkor
Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde efter överenskommelse.
Publiceringsdatum2015-10-23Övrig informationI Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.
Kopior på betyg lämnas till Falu kommun i samband med ansökan eller vid ev intervju.
Upplysningar
Frågor kring tjänsten besvaras av avdelningschef Lotta Sörensen tfn 023-821 51.
Fackliga företrädare
Christina Johansson, Vision, tfn 023-821 10 och Stefan Blomqvist, SACO, tfn 023-829 44.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFalu kommun
AdressFalu kommun
79183 Falun
KontorsadressFalu kommun
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2494392
Observera att sista ansökningsdag har passerat.