Fastighetsförvaltare, Stockholm

SBC / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SBC i Stockholm, Järfälla, Uppsala, Västerås, Sundsvall eller i hela Sverige

SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB (publ) är ett av landets ledande företag inom bostadsrätt. Bolagets affärsidé är "Vi skapar och förvaltar värden för bostadsrättsföreningar och bostadsrättshavare ". SBC tillhandahåller kostnadseffektiva tjänster inom ekonomi, teknik och juridik för bostadsrättsföreningar. SBC har kontor på sex orter runt om i landet med totalt cirka 320 anställda. 2016 var koncernens intäkter 431 mkr. Bolaget är noterat på NGM Equity.
SBC ERBJUDER
Vi erbjuder dig ett intressant arbete i ett gott arbetsklimat och med engagerade medarbetare. SBC eftersträvar att vara en attraktiv arbetsgivare som månar om att våra medarbetare ska ha en bra balans mellan arbete och fritid.

På kontoret i Stockholm sitter vi i trivsamma lokaler centralt på Södermalm. Här arbetar ca 100 medarbetare varav ca 20 fastighetsförvaltare.
Som teknisk förvaltare är du resultatansvarig för ett antal bostadsrättsföreningar. Tjänsten innebär ansvar för kundkontakt, teknisk förvaltning, energieffektivisering samt fastighetsutveckling för dina föreningar. Du har även en samordnande roll för de fastighetsskötare som arbetar med fastigheterna. Du ansvarar gentemot leverantörer och entreprenörer i underhållsarbetet och projekt.
Du ansvarar för fastighetens tekniska underhåll och att den dagliga driften av fastigheternas funktion. Dina ansvarsområden består bland annat av underhållsplanering, skadehantering och budgetprognostisering samt upphandling och uppföljning av drift- och underhållstjänster.

I rollen som fastighetsförvaltare arbetar du aktivt med att öka fastighetens värde och strävar efter nöjda föreningar och förädling av fastigheterna. Du förutsätts bedriva ditt arbete med entusiasm och ett nytänkande. Du arbetar både i team och självständigt och sitter i öppet kontorslandskap tillsammans med drivna kollegor.
• Utbildning inom fastighetsförvaltning eller annan fastighetsutbildning
• Minst tre års erfarenhet av fastighetsbranschen och kompetens inom de ansvarsområden som ingår i rollen
• B-körkort
• Erfarenhet av att driva mindre projekt är meriterande
Som person ska du vara strukturerad, ha förmågan att planerar, organisera och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätta upp och hålla tidsramar. Du ska vara initiativtagande, sätta igång aktiviteter och uppnå resultat. Vara tydlig, säkerställa att budskapet i kommunikationen till kontaktytorna når fram. Vi vill även att du har ett lugnt sätt och är tillmötesgående. Ha intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera kreativa lösningar.
Det är meriterande om du tidigare har arbetat i systemet DeDU och arbetat med underhållsplaner.
Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag! Bifoga CV, Personligt brev med en motivering till varför just du är lämplig och vill ha denna tjänst samt betyg från den utbildning du sist avslutat.

Varaktighet, arbetstid
Heltid 100% Tillsvidareanställning med inledande provanställning

Publiceringsdatum
2017-05-12

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
SBC

Adress
SBC
Västgötagatan 5
11827 Stockholm

Kontorsadress
Västgötagatan 5

Jobbnummer
3494763

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SBC

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SBC: