Fastighetsförvaltare

Gagnefs Kommun / Fastighetsskötarjobb / Gagnef
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla fastighetsskötarjobb i Gagnef, Leksand, Borlänge, Falun, Rättvik eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gagnefs Kommun i Gagnef

Gagnefs kommun är Gagnefs kommuns största och mest spännande arbetsgivare! Här finns jobb i 150 olika yrkesgrupper. Tillsammans gör vi skillnad för invånare och besökare i kommunen.

Som medarbetare i Gagnefs kommun delar vi en gemensam värdegrund - det vill säga de grundläggande värderingar och förhållningssätt som gäller. Den genomsyrar vårt dagliga arbete.

https://youtu.be/xrInzj-oJC8

- Jag är här för alla i Gagnefs kommun

- Jag är kommunikativ och möter människor med respekt

- Jag ser utvecklingsmöjligheter, reflekterar och agerar





Inom tekniska avdelningen på fastighetsenheten arbetar vi mycket med utveckling inför kommande utmaningar i framtiden.

Tillsammans har vi ett öppet arbetsklimat som präglas av arbetsglädje, lagarbete och yrkesskicklighet. I verksamheten arbetar vi bland annat med frågor kring fastighet, park, vaktmästeri, städ och tekniska driftsfrågor. För oss är det viktigt att du som söker vill bidra till utveckling och delar kommunens värdegrund.

Tilltalas du av utvecklingsorienterad miljö där du ges ett stort ansvar, är affärsorienterad och målinriktad? Då ska du söka arbetet som fastighetsförvaltare i Gagnef kommun.

Publiceringsdatum
2022-05-06

Dina arbetsuppgifter
I din roll som fastighetsförvaltare arbetar du direkt under enhetschefen inom fastighetsenheten, Tekniska avdelningen. Som fastighetsförvaltare har du ett övergripande ansvar att förvalta och utveckla kommunens och det kommunala bostadsbolagets fastighetsbestånd i syfte att kunna erbjuda hyresgäster ändamålsenliga och kostnadseffektiva lokaler och bostäder. Arbetet innebär nära samverkan inom avdelningen och med övriga verksamheter inom kommunen samt myndigheter. Som fastighetsförvaltare kommer du även ansvara för underhåll och investeringsbehov samt hela processen från nytecknade till uppsägning av hyresavtal. Andra vanligt förekommande arbetsuppgifter är planering och beredning av ärenden inför beslut i styrgrupp och Kommunalstyrelsen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant högskole/universitetsutbildning inom bygg/fastighetsteknik, fastighetsjuridik eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. För rollen krävs god kunskap om bygg - och fastighetsbranschen samt lagar och förordningar inom området. Har du erfarenheter av politiskt styrda organisationer, kommunala beslutsprocesser och upphandlingar enligt LOU är det meriterande. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av projektledning med kalkylering och budgetansvar inom underhåll.

För att trivas i rollen tror vi det är viktigt att du har lätt för att själv organisera och strukturera ditt arbete. Du förstår vikten av att arbeta på ett kundorienterat sätt och är en bra ambassadör för kommunen med externa kontakter. I rollen som fastighetsförvaltare kommer du kontinuerligt samverka med både interna och externa aktörer. Det är därför viktigt att du är trygg i din kommunikation och kan anpassa den beroende på mottagare.

Villkor

Tjänsten är tillsvidare, 100 % tillämpning av 6 månaders provanställning kan förekomma. Tillträde enligt överenskommelse.

Vi erbjuder dig

Vi arbetar aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare, både för att attrahera nya medarbetare och för tidigare anställda. Som ett led i detta erbjuder vi dig i denna roll bland annat:

- 39 timmars arbetsvecka
- möjlighet till semesterväxling
- ett generöst flextidsavtal
- en hälsoförsäkring där friskvård och vägledande samtal ingår

Som medarbetare i Gagnefs kommun kommer du att ingå i ett sammanhang där du har nära till både kunder/brukare/medborgare och kollegor. Vi arbetar ständigt med att bredda vår kompetens och vår arbetsmiljö präglas av att vi stöttar, stärker och utvecklar varandra i vår profession. Som en del av Gagnefs kommun tillhör du en arbetsplats med stort fokus på utvecklingsfrågor - för att kunna möta såväl dagens som framtidens utmaningar.

Övrig information
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljning av platsannonser. Vi har i förväg beslutade annonserings och sökvägar. Insända ansökningshandlingar återsändes ej.

Personer med skyddade personuppgifter rekommenderas att skicka ansökan med brevpost till adress; Gagnefs kommun,785 80 Gagnef. I ansökan ska framgå vilken tjänst som söks och en tydlig information om myndighetsbeslut om skyddade personuppgifter. Önskvärt är att Skatteverkets beslut om skyddade personuppgifter följer med ansökan för att ansökan ska kunna skyddas på rätt sätt från början.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Gagnefs kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/69".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Gagnefs kommun (org.nr 212000-2155)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Kommunstryrelsens förvaltningen, Fastighet

Kontakt
Mikael Köpman Larsson
0241-15468

Jobbnummer
6615688

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gagnefs Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gagnefs Kommun: