Fastighetsförvaltare

Vara kommun / Byggjobb / Vara
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla byggjobb i Vara, Grästorp, Herrljunga, Vårgårda, Lidköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vara kommun i Vara, Mölndal eller i hela Sverige

Vara kommun, med cirka 16 000 invånare, ligger mitt på den bördiga västgötaslätten. Här finns det goda livet, hos oss är alla välkomna och här ser vi lite längre. Vi bygger för framtiden!
Vårt mod och vår inneboende styrka är en stark drivkraft i vårt arbete och för vår framgång. Vara vågar! Vi satsar på utveckling som stärker såväl kommunen som hela Skaraborg och vi investerar för kommande generationer. Vi prioriterar värdet av att arbeta utifrån uppsatta mål och visioner, personlig utveckling, kontinuerligt lärande i en god arbetsmiljö och ett tillitsbaserat ledarskap. Tillsammans gör vi varandra bra!




Publiceringsdatum
2019-03-14

Beskrivning
Vara satsar för framtiden och därför söker vi nu en fastighetsförvaltare som kan förstärka vår fastighetsenheten.

Du kommer att arbeta med fastighetssyner och underhållsplanering och uthyrning av våra objekt. Du arbetar mot kommunens förvaltningar och även externa hyresvärdar.
Projekt bedrivs enligt fastställd projektmodell från behovsanalys till färdigställd och drifttagen anläggning. I Vara kommun arbetar vi med ständiga förbättringar utifrån Lean och du kommer självklart att vara en del i detta arbete.
Då tjänsten är ny finns möjlighet att påverka tjänstens utformning.

Dina arbetsuppgifter
Fastighetsenhetens huvudsakliga uppdrag är att vårda Vara kommuns fastighetsbestånd via underhålls- och säkerhetsåtgärder. Din huvudsakliga uppgift blir att förvalta våra fastigheter som bland annat består av förskolor, skolor, äldreboende, badhus och vårdcentrum.
Du ansvarar för fastighetssyner samt att upprätta underhållsplaner, planera, beställa, genomföra, följa upp och besiktiga underhållsarbeten och projekt. Ditt arbete kommer ske i nära samarbete med våra upphandlade entreprenörer, våra kunder, projektledare, drifttekniker samt vaktmästare och deras gemensamma arbetsledare. Du kommer också att samarbete med kommunens egen Gata/Parkavdelning.
Du kan också komma att leda en del mindre projekt som har direkt eller indirekt anknytning till ditt uppdrag såsom olika typer av utredning/undersökningar rörande våra fastigheter
Du har ekonomiskt ansvar för investeringsbudget avseende underhåll och uppföljning av komponentavskrivningar.
Du har täta kontakter med hyresgästen i frågor rörande exempelvis önskemål om förändringar, underhålls- och hyresfrågor.
Du är ansvarig/delaktig i utvecklingsarbetet inom ditt ansvarsområde och inom fastighetsenheten. Exempelvis utveckla gränsdragningslista, ta fram underhållsstandard och checklistor. Vi ser också att du tidigt är med i våra övriga projekt med fokus på kostnadseffektivt underhåll. Du kan se fram emot ett varierande och innehållsrikt uppdrag. Tjänstens innehåll kan förändras över tid.

Kvalifikationer
Du har relevant utbildning och gärna några års erfarenhet från fastighetsförvaltning eller liknande uppdrag. Är du certifierad fastighetsförvaltare eller har annan utbildning inom fastighetsförvaltning är det meriterande men ej krav.
Du har för uppdraget relevanta kunskaper inom exempelvis värme & sanitet, ventilation, styr och regler, rör, el, tekniska installationer, bygg, brand, lås och larm, storkök, energi, miljö och annat som hör till fastigheten.
Du har ett genuint intresse för ekonomi och fastigheter samt haft ekonomiskt ansvar med budgetering, redovisning och uppföljning.
Du har utbildning i Bas-P/U, god teknisk kunskap/förståelse, bra ordningssinne, är strukturerad och kan ta egna initiativ.
Du har lätt för att prioritera och fatta egna beslut samt planera dina arbetsuppgifter och uh-åtgärder. Du bör vara van att ha mycket på gång då du har många underhållsåtgärder och projekt igång samtidigt.
Har du erfarenhet av att arbeta med AB 04, ABT 06, AMA och AFF är detta meriterande. liksom upphandling enligt LOU.
Arbetet kräver god förmåga att arbeta självständigt och din förmåga att samarbeta är viktigt i relationen till våra entreprenörer, kunder och närmaste kollegor.
Har du erfarenhet av att arbeta med hyror och hyresavtal då du kommer att ansvara för ut-/inhyrning av lokaler.
Du har god vana av att förhandla och kan hantera datorer och officeprogram.
B-körkort är ett krav.
Du är serviceinriktad och har ett trevligt bemötande.
Har du eller har du haft en arbetsledande befattning samt arbetat inom kommunal verksamhet ser vi detta som positivt.

Övrig information
I vår verksamhet måste alla som ska anställas för att arbeta inom verksamhet med barn och unga, enligt lag (2000:873), visa upp ett utdrag från belastningsregistret. Blanketten kan hämtas på www.polisen.se/Service. Det tar oftast mellan 1-2 veckor att få det hemskickat.
Utdrag ur polisens belastningsregister skall kunna visas upp vid anställningstillfället.


I Vara kommun tror vi att mångfald berikar - Välkommen med din ansökan!

Vara kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar sökvägen längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka (t.ex. skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. I princip alla dokument som skickas in till kommunen blir allmän handling.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Efter överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-07
Ange följande referens när du ansöker: 2018/200
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Joakim Halaby, Fastighetschef 0512-31075

Företag
Vara kommun

Adress
Vara kommun
Stora Torget 8
53481 Vara

Kontorsadress
Stora Torget 8

Jobbnummer
4668099

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vara kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vara kommun: