Fastighetsförvaltare

Falu kommun / Supportteknikerjobb / Falun
2013-03-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Fastighetsförvaltare" (publicerad 2013-03-15) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Hofors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falu kommun i Falun, Borlänge eller i hela Sverige

Kommunstyrelseförvaltningen, Kommunfastigheter, Förvaltningsavdelningen

1 tjänst

I Falu kommun är vi 4 300 anställda. Vi har över 220 olika yrken och här finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi är till nytta för kommuninvånarna varje dag och gör skillnad i samhället. Vi har jobb som märks.

Kommunfastigheter är ett kontor inom Kommunstyrelsen med ansvar för kommunens bebyggda fastigheter omfattande 280 000 m2 lokaler tillsammans med 80 000 m2 inhyrda lokaler och bostäder och ett markinnehav av 600 ha. Försäkringsvärdet uppgår till ca 5 miljarder kronor. Kommunfastigheter består idag av ca 170 anställda fördelade på följande avdelningar; administration, service-, drift-, förvaltning- och projektavdelning samt en stab.
AnställningsvillkorBefattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde efter överenskommelse.
ArbetsuppgifterDu kommer att arbeta på vår förvaltningsavdelning som fastighetsförvaltare. Uppdraget är att sörja för en god utveckling av Falu kommuns fastigheter. Du har ansvar för fastigheter och planeringen av underhåll, förvaltningsplaner och utredningar. Du har även ansvar för byggledning och beställning av underhållsarbeten och mindre ombyggnationer inom ramen för din och avdelningens budget.Du svarar för planering av budget, prognoser, resultat och uppföljning av dina fastigheter, projekt och kunder.Du kommer att dagligen ha kontakt med kunder, entreprenörer, leverantörer och andra intressenter vilket ställer höga krav på planering, helhetssyn och diplomati.
Tillräckliga kvalifikationer (minimikrav)· Utbildning inom området och/eller förvärvade kunskaper inom fastighetsförvaltning som av arbetsgivaren bedöms likvärdiga· Lång erfarenhet från verksamhetsområdet· Erfarenhet av att driva projekt· Körkort B· Som person ska du vara resultatinriktad, noggrann och ha gott omdöme och samarbetsförmåga. God förmåga att kommunicera i både tal och skrift
Meriterande kvalifikationer· Dokumenterad kunskap av fastighetsrätt, arbetsmiljö, entreprenadjuridik, fastighetsekonomi, BAS-P, BAS-U· Kontrollansvarig eller andra fastighetsrelaterade utbildningar· Projektledarutbildning· Kunskap i Lagen om Offentlig upphandling (LOU)
UpplysningarTf avdelningschef Niklas Wolff tfn 023-82338 och fastighetschef Olle Wiking tfn 023-82182.
Fackliga företrädareLars-Åke Svensson, Vision, tfn 023-82327 och Rita Björnfot, SACO, tfn 023-82503.

Publiceringsdatum
2013-03-15

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Falu kommun

Adress
Falu kommun
79183 Falun

Jobbnummer
1495300

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Falu kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falu kommun: