Fastighetsförvaltare
Varbergs kommun, Kommunstyrelsens förvaltning / Fastighetsskötarjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla fastighetsskötarjobb i Varberg,
Falkenberg,
Kungsbacka,
Halmstad,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Kommunstyrelsens förvaltning i Varberg I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare och alla dessa har sin arbetsplats i en verksamhetslokal, vissa i de fastigheter som kanske just du kommer att förvalta.
Lokalförsörjningsavdelningens uppgift är att tillhandahålla ändamålsenliga, kostnadseffektiva och hållbara lokaler till kommunens verksamheter.
Lokalförsörjningen kommer fr.o.m. 2025 att leda och samordna tre verksamhetsområden, Lokalresursplanering, Fastighetsförvaltning och Byggprojekt.
Lokalförsörjningsavdelningen är organiserad under Samhällsutvecklingskontoret, som är en del av Kommunstyrelsens förvaltning.
På Lokalförsörjningsavdelningen arbetar vi som ett lag. Vi strävar alltid efter att bidra till vårt gemensamma resultat och vi bidrar gärna till våra arbetskamraters framgång. Genom kollegialt arbete skapar vi bättre förutsättningar för varandra, detta bidrar till en kontinuerlig och positiv utveckling för kommunen, avdelningen och individen. Vår arbetsplats hittar du mitt i centrala Varberg, 5 minuters promenad från torget och 8 min från järnvägsstationen.
Publiceringsdatum2024-10-08ArbetsuppgifterSom Fastighetsförvaltare innehar du en viktig roll, du har det breda kommunperspektivet med dig samtidigt som du alltid har verksamheternas uppdrag i fokus.
Som fastighetsförvaltare lär du dig att balansera och värdera frågeställningarna med dessa perspektiv i bakgrunden.
Verksamheterna är helt beroende av att lokalerna hålls ändamålsenliga och tillgängliga under alla de tider när de behövs. Dina arbetsuppgifter som fastighetsförvaltare har sin bas i underhållsplanering, uppföljning av drift- och skötsel och att du arbetar för att bibehålla goda relationer med dina hyresgäster. Du kommer också att stötta avdelningens fastighetsutvecklare och byggprojektledare med underlag och kunskaper när vi utvecklar vårt fastighetsbestånd.
KvalifikationerVi söker dig som har högskoleutbildning eller motsvarande utbildning med inriktning mot fastighetsförvaltning alternativt arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig.
Du behöver besitta:
• Byggtekniska kunskaper
• Installationstekniska kunskaper
• Fastighetsekonomiska kunskaper
• Fastighetsjuridiska kunskaper
• Kunskap och erfarenhet av service till kund
• Kunskaper i underhållsplanering
• God datorvana
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• Körkort B
Meriterande är att du har erfarenhet av att arbeta i offentlig förvaltning och erfarenhet av upphandling enligt LOU.
För att du ska lyckas i rollen som fastighetsförvaltare hos oss, underlättar det om du är initiativrik, noggrann och engagerad. Du behöver ha ett intresse av att genom bra kommunikation och god planering skapa goda förutsättningar för de som bedriver kommunal service i våra lokaler. Du förstår vikten av utveckling och förändring och trivs med att förbättra och effektivisera vårt arbete.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper för tjänsten.
ÖVRIGT
Varbergs kommun har ett politisk beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att medarbetare har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-10-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C212919".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Varbergs kommun (org.nr 212000-1249)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Varbergs kommun, Kommunstyrelsens förvaltning
Kontakt Enhetschef fastighetsavdelningen
Andreas Johansson
Andreas.Johansson6@varberg.se +46703304940 Jobbnummer 8943874
Observera att sista ansökningsdag har passerat.