Fastighetsekonom Telge Fastigheter

Telge Fastigheter AB / Företagsekonomjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Telge Fastigheter AB i Södertälje

Södertälje växer och vi står inför en spännande expansion av både skolor, förskolor, idrottshallar och omsorgsboenden samtidigt som vi skall utveckla vårt befintliga fastighetsbestånd vilket innebär flera intressanta och utmanande projekt framöver. Vi söker därför en initiativrik och noggrann fastighetsekonom med expertis inom moms och fastighetssystem som vill vara med och utforma framtidens Södertälje tillsammans med oss. Vill du att ditt nästa steg ska vara på ett bolag med många potentiella karriärvägar och möjlighet att påverka på allvar? Då kan det här vara en roll för dig!



Din dag på jobbet - Fastighetsekonom på Telge Fastigheter Som fastighetsekonom kommer du att ansvara för delar i vår projektadministration, som att öppna projekten och analysera utfall i projekten vid avslut. Du kommer att ha ett nära samarbete med vår ekonomicontroller och vara delaktig i månadsbokslut, årsbokslut, budgetarbete och affärsplanearbete.

Du kommer också tillsammans med bolagets momsansvarige granska att projekt och övriga fastighetskostnader hanteras korrekt momsmässigt och vara stöd till bolagets övriga medarbetare vid momsfrågor. Du kommer att jobba med olika frågor inom fastighetstaxering, fastighetsdeklarationer och även vara delaktig i arbetet med att det finns aktuella momsstatusfiler att tillgå.

Du kommer att vara stöd och support till den dagliga driften inom uthyrning, felanmälan, förvaltning, affärsstöd och kundservice samt verksamheter hos kund. Du arbetar med registervård och administration i systemen samt tar fram, bearbetar och analyserar systemdata, bland annat i excel. Du har också hand om behörighetsadministration och utbildar i systemen internt och får gärna bli en del av vår styrka inom IT.

Fler arbetsuppgifter du kommer att stöta på:

Kostnadsanalyser
Projektleda och eller vara delaktig i administrativa utvecklingsprojekt
Tester av nya versioner i vårt affärssystem
Ständigt arbeta med utveckling och effektivisering av rutiner och processer


Mer om ditt nya jobb Tjänsten ligger under avdelningen Affärsstöd som består av nio medarbetare som arbetar med ekonomi och uthyrning. Vi samarbetar, hjälper och stöttar varandra på avdelningen och har ett väl fungerande målarbete (Lean).

I den här rollen har du en hel del kontakter. De flesta är inom bolagets alla avdelningar och med vår administrativa systemförvaltare, som du kommer att jobba och utveckla tillsammans med, men är också med koncernens ekonomi- och IT-avdelning. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med önskat startdatum så fort som möjligt och arbetsplatsen är på Storgatan 42 i Södertälje.



Det här är du Vi söker dig som är initiativrik, noggrann och strukturerad och har lätt för att arbeta såväl i grupp som självständigt. Du är effektiv, ordningsam och flexibel och har god kommunikationsförmåga både i tal och skrift. Du har en pedagogisk ådra och har inget emot att tala inför grupp. Du är alltid öppen för att hjälpa kollegor och arbeta över ansvarsgränserna och har en vilja att ständigt utvecklas. Självklart känner du också igen dig i våra kärnvärden - öppen, enkel, personlig och modig.

Krav

Relevant gymnasie- eller högskoleutbildning eller annan likvärdig utbildning
Goda kunskaper i redovisning
Erfarenhet av momsredovisning kopplat till fastigheter
Mycket goda kunskaper i Excel
Goda kunskaper i fastighetsadministration
Goda kunskaper i databashantering och systemadministration
Erfarenhet av ett fastighetssystem (t.ex Vitec)


Meriter

Erfarenhet från fastighetsbranschen och fastighetsekonomi
Erfarenhet av modulerna Hyra, Teknisk förvaltning och Verksamhetsanalys i Vitec
Erfarenhet av processutveckling
Kunskap i rapporteringssystemet Mercur
Kunskap i xml och API


Det här är vi Välkommen till Telge Fastigheter - en del av Telgekoncernen. Inom Telge uppmuntrar vi våra medarbetare att utvecklas genom tjänster som erbjuder variation i arbetsuppgifterna och ett stort mått av frihet under ansvar. Här finns goda karriärmöjligheter och en kultur som ger dig möjlighet att påverka på allvar. Vi erbjuder bra förmåner och friskvårdsbidrag. Vi är en organisation som strävar efter mångfald och jämlikhet.



Ansök idag Vi vill gärna höra mer från dig! Vi behandlar ansökningarna löpande skicka därför din ansökan så snart som möjligt, och allra senast 2020-06-15. Varmt välkommen att bli en av oss.



Kontakt Vill du veta mer om tjänsten kontakta Laila Rönn, ekonomichef, 08-550 226 76. Har du frågor kring rekryteringsprocessen kontakta Mats Elfdahl, HR-strateg, 08-550 220 75. Fackliga kontaktpersoner är Sanne-Liv Olsen för Vision och Anders Lindgren för SACO. Du når båda på 08-550 220 00.

Vi har redan gjort vårt medieval och vill inte bli kontaktade av andra säljbolag.



Telge består av moderbolaget Telge AB samt ett antal dotterbolag och ägs av Södertälje kommun. Uppdraget är att ge Södertäljeborna bra tjänster och att bidra till ett attraktivt Södertälje. Koncernen har 700 medarbetare och en omsättning på 4500 Mkr. Vi erbjuder tjänster och service inom bostäder, bygg, el, lokaler, hamn, värme, vatten, stadsnät, science center och bemanning.



Sökord: Södertälje, kommun, systemförvaltning, förvaltning, IT, drift, utveckling, innovation,

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillsvidare

Publiceringsdatum
2020-05-25

Ersättning
Enl ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-06-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Telge Fastigheter AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Telge Fastigheter AB (org.nr 556054-0345), http://www.telge.se

Jobbnummer
5237965

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Telge Fastigheter AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Telge Fastigheter AB: