Fastighetsekonom
Region Gotland, Förvaltningsenheten / Företagsekonomjobb / Gotland
2018-11-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Fastighetsekonom" (publicerad 2019-01-17) ⬅️
Visa alla företagsekonomjobb i Gotland,
Västervik,
Valdemarsvik,
Oskarshamn,
Borgholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Gotland, Förvaltningsenheten i Gotland Som en del av Region Gotland förvaltar och utvecklar teknikförvaltningen infrastruktur med hög driftssäkerhet och inriktning mot ett hållbart samhälle inom områdena fastigheter, vatten/avlopp, gata/mark, kollektivtrafik, avfallshantering och hamnar. Våra cirka 300 medarbetare utför vårt uppdrag med medborgare och näringsliv i centrum.
Teknikförvaltningens fastighetsförvaltningsavdelning förvaltar regionens byggnadsbestånd som omfattar sjukhus, skolor, förskolor, administrativa lokaler, mm. Vår huvudsakliga uppgift är att se till att regionens förvaltningar har ändamålsenliga lokaler till minsta möjliga kostnad.
Publiceringsdatum2018-11-01ArbetsuppgifterSom fastighetsekonom kommer du att arbeta med enhetens ekonomifrågor såsom fastighetsdeklarationer och fastighetsskatt samt bistå vid framtagande av hyresavtal. I arbetsuppgifterna ingår även kundfakturering, fakturahantering, intern kontroll, redovisningsfrågor, ekonomiska prognoser och kontering. Du kommer att ansvara för kund- och leverantörsreskontra, arkivering samt administration av abonnemang till elanläggningar.
I arbetsuppgifterna ingår också att stödja enhetschefen med budgetunderlag och budgetuppföljning samt annan statistikuppföljning. Tillsammans med två av dina kollegor arbetar du även med investeringsredovisning, komponentavskrivning och hyresadministration. I tjänsten ingår även att göra ekonomiska utredningar.
KvalifikationerVi söker dig som har en universitet/högskoleexamen med inriktning mot ekonomi. Du bör ha erfarenhet av arbete i offentlig sektor och med ekonomi. Har du erfarenhet av arbete inom fastighetsområdet är detta en merit. Eftersom tjänsten omfattar arbete med fastighetsdeklarationer och hyresavtal är även kunskaper i och erfarenhet av juridik meriterande. Du behöver ha mycket god datorvana och erfarenhet av arbete i ekonomisystem.
Som person är du självgående och arbetar noggrant och strukturerat. Arbetet innebär kontakt med kunder och myndigheter och det är viktigt att du är flexibel och trivs med att ge ett gott bemötande och service till andra.
ÖVRIGT
Inom Region Gotland strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön.
Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på
http://www.gotland.com/levaPå Instagram kan du via @viarregiongotland följa våra medarbetare i sina dagliga arbeten.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-25
Ange följande referens när du ansöker: A825406
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMichael Modin 0498-269219
FöretagRegion Gotland, Förvaltningsenheten
AdressRegion Gotland, Förvaltningsenheten
Region Gotland
62181 Visby
KontorsadressVisborgsallén 19 Visby
Jobbnummer 4435431
Observera att sista ansökningsdag har passerat.