Fastighetsekonom

Region Gotland, Förvaltningsenheten / Företagsekonomjobb / Gotland
2018-05-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Fastighetsekonom" (publicerad 2019-01-17) ⬅️


Visa alla företagsekonomjobb i Gotland, Västervik, Valdemarsvik, Oskarshamn, Borgholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Gotland, Förvaltningsenheten i Gotland

Som en del av Region Gotland förvaltar och utvecklar teknikförvaltningen infrastruktur med hög driftssäkerhet och inriktning mot ett hållbart samhälle inom områdena fastigheter, vatten/avlopp, gata/mark, kollektivtrafik, avfallshantering och hamnar. Våra cirka 300 medarbetare utför vårt uppdrag med medborgare och näringsliv i centrum.

Teknikförvaltningens fastighetsförvaltningsavdelning förvaltar regionens byggnadsbestånd som omfattar sjukhus, skolor, förskolor, administrativa lokaler, mm. Vår huvudsakliga uppgift är att se till att regionens förvaltningar har ändamålsenliga lokaler till minsta möjliga kostnad.


Publiceringsdatum
2018-05-16

Arbetsuppgifter
Som fastighetsekonom kommer du att arbeta med enhetens ekonomifrågor bl a fastighetsdeklarationer och fastighetsskatt samt bistå vid framtagande av hyresavtal. I arbetsuppgifterna ingår även kundfakturering, fakturahantering, intern kontroll, redovisningsfrågor, ekonomiska prognoser och kontering. Du kommer att ansvara för kund- och leverantörsreskontra, arkivering samt administration av abonnemang till elanläggningar.

I arbetsuppgifterna ingår också att stödja enhetschefen med budgetunderlag och budgetuppföljning samt annan statistikuppföljning. Tillsammans med två av dina kollegor arbetar du även med investeringsredovisning, komponentavskrivning och hyresadministration. I tjänsten ingår även att göra ekonomiska utredningar.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har en universitet/högskoleexamen med inriktning mot ekonomi. Du bör ha erfarenhet av arbete i offentlig sektor och med ekonomi. Har du erfarenhet av arbete inom fastighetsområdet är detta en merit. Eftersom tjänsten omfattar arbete med fastighetsdeklarationer och hyresavtal är även kunskaper i och erfarenhet av juridik meriterande. Du behöver ha mycket god datorvana och erfarenhet av arbete i ekonomisystem.

Som person är du självgående och arbetar noggrant och strukturerat. Arbetet innebär kontakt med kunder och myndigheter och det är viktigt att du är flexibel och trivs med att ge ett gott bemötande och service till andra.

ÖVRIGT
Inom Region Gotland strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön.

Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på www.gotland.com/leva

Inför rekryteringsarbetet har vi på Region Gotland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: snarast enligt ök.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-03
Ange följande referens när du ansöker: A774593
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Michael Modin 0498/26 92 19

Företag
Region Gotland, Förvaltningsenheten

Adress
Region Gotland, Förvaltningsenheten
Region Gotland
62181 Visby

Kontorsadress
Visborgsallén 19 Visby

Jobbnummer
4146867

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Gotland, Förvaltningsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Gotland, Förvaltningsenheten: