Fastighetschef
Mjölby kommun, Service- och teknikförvaltningen / Chefsjobb / Mjölby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Mjölby,
Boxholm,
Vadstena,
Motala,
Haninge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mjölby kommun, Service- och teknikförvaltningen i Mjölby Vår kommun är expansiv med strax över 26.700 invånare. Vi har nära till varandra och nära till resten av världen, kommunikationerna är utmärkta. Mjölby kommuns vision sammanfattas i en slogan: "Världsvan och hemkär". "Världsvan" står för öppenhet, nytänkande, vilja att växa och tro på framtiden. "Hemkär" står för stolthet och glädje över hembygden. Hos oss är det enkelt att leva ett gott liv.
Vill du veta mer om oss?
Besök oss på
www.mjolby.se"Du vill vara med idag att bygga mer och förvalta Mjölby kommuns fastigheter imorgon"
Service- och teknikförvaltningen har ansvar för förvaltning av kommunens fastigheter, gator, parker, vatten, avlopp och avfall. Service- och teknikförvaltningen ansvarar även för måltidsservice och lokalvård. Våra medarbetare har gedigen kunskap och engagemang för miljön vilket bidrar till en hållbar utveckling. Vi satsar på ny teknik och ny utveckling för att kunna ligga i framkant inom våra verksamhetsområden. Fokus för förvaltningen är att arbeta med långsiktigt hållbara lösningar. Vår förvaltning består av fem stycken avdelningar. På förvaltningen finns också en projektenhet som hanterar investeringsprojekt på uppdrag av de olika avdelningarna. Förvaltningen har ca 250 medarbetare. Service- och teknikförvaltningen styrs av den tekniska nämnden.
Förvaltningens verksamhet består av skattefinansierad verksamhet och taxefinansierad verksamhet. Den skattefinansierade verksamheten omsluter ca 400 miljoner kronor totalt per år. Den taxefinansierade verksamheten består av vatten- och avlopp samt avfall och omsluter ca 100 miljoner kronor totalt per år.
Fastighetsavdelningen ansvarar för nybyggnation, om och- tillbyggnader samt underhåll av kommunens fastigheter. Mjölby Kommuns fastighetsbestånd består idag av ca 200 000 kvm egen lokalyta där löpande drift och underhåll sköts. Det är en hög investeringstakt inom kommunen med flera spännande fastighetsprojekt som väntar. Enheten består idag av 24 medarbetare.
På avdelningen finns en driftenhet som hanterar drift och skötsel av kommunens fastighetsbestånd. Enheten leds av en driftchef som har verksamhets- och personalansvar. Gatu- och parkavdelningen hanterar drift och anläggning av fastighetsavdelningens fastighetsmark.
I och med den expansion som kommunen är inne i med många komplexa och intressanta investeringsprojekt kommer också förvaltningsvolymen att öka avsevärt - de ca 200 000 kvm som vi har idag kommer inom några år att vara cirka 240 000 kvm. Det innebär att vi behöver utveckla, stärka och tydliggöra arbetsmetoder, digitala verktyg m m för att bli en mer professionell kommunal fastighetsförvaltning.
Publiceringsdatum2017-08-04ArbetsuppgifterSom avdelningschef är du ansvarig för avdelningens verksamhet, vilket innefattar kvalitets-, budget- och personalansvar. Du ansvarar även för att lagar, tillstånd och andra regler följs. Som stöd i ditt arbete har du en driftchef som ansvarar för den enhetens verksamhet, budget och personal.
Förutom driftenheten har du en tjänstemannagrupp direkt underställd dig som består av tre förvaltare, en underhållsplanerare, en el- och teleingenjör. Stadsträdgårdsmästaren och en landskapsarkitekt är anställda på gatu- och parkavdelningen men arbetar också åt fastighetsavdelningen på halvtid. En av förvaltarna kombinerar den tjänsten som VVS-ingenjör. På avdelningen arbetar idag totalt 24 medarbetare.
Du är underställd förvaltningschefen på service- och teknikförvaltningen och du ingår i förvaltningens ledningsgrupp. Fastighetschefen arbetar nära den politiska styrningen i förvaltningen och i kommunen.
KvalifikationerDu har civil- eller högskoleingenjörsexamen eller motsvarande kunskaper genom erfarenhet som kommunen bedömer vara likvärdigt. Din utbildning får gärna vara inriktad mot fastighet.
Du är väl förtrogen med fastighetsverksamhet och modern fastighetsförvaltning genom tidigare arbeten. Det är positivt om du också har erfarenhet från fastighetsutveckling och nybyggnation. Du har ledarerfarenhet och goda kunskaper inom ekonomi och upphandling.
B-körkort krävs. Kommunal erfarenhet är meriterande.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper inom framförallt ledarskap och samarbetsförmåga. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en god kommunikativ förmåga och kan utrycka dig bra både i tal och skrift.
Vi vill att du ska kunna arbeta mål- och resultatorienterat med en helhetsyn. Vi söker en engagerad och initiativtagande ledare som tillsammans med medarbetarna utvecklar verksamheten.
För att ge dig goda förutsättningar i din nya tjänst kan vi erbjuda ett individuellt introduktionsprogram. Målet med introduktionsprogrammet är att ge stöd i tjänstens olika delar. Programmet kan bestå av handledning, chefsutbildning och utbildning i förvaltningens ekonomisystem. Därutöver kommer du att introduceras och lära känna organisationen.
ÖVRIGT
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter.
Mjölby kommun tillämpar rökfri arbetstid.
Vi undanber oss all extern rekryterings- och annonseringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-09-06
Ange följande referens när du ansöker: 586/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPeter Ardenfors
peter.ardenfors@unikresurs.seFöretagMjölby kommun, Service- och teknikförvaltningen
AdressMjölby kommun, Service- och teknikförvaltningen
Burensköldsv. 11
59580 MJÖLBY
KontorsadressBurensköldsv. 11 MJÖLBY
Jobbnummer 3627525
Observera att sista ansökningsdag har passerat.