Fastighetsansvarig till Lideta Hälsovård

Lideta Hälsovård / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lideta Hälsovård i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige

Lideta Hälsovård och Mama Mia bygger Sveriges nya vårdföretag. Lideta Hälsovård och Mama Mia är ett vårdbolag som driver primärvård, mödrahälsovård och företagshälsovård i södra Sverige. Idag består verksamheten av mottagningar från Stockholm i norr till Trelleborg i söder. Totalt arbetar drygt 500 personer i verksamheten och bolagets huvudkontor finns i Helsingborg. Lideta och Mama Mia koncernen omsätter drygt 700 mkr på årsbasis.

Mama Mia är idag Skandinaviens enskilt största privata kvinno- och barnhälsomottagning. Mama Mia erbjuder ett brett utbud av högkvalitativa vårdtjänster inom öppenvård för alla människor i alla åldrar. Lideta och Mama Mias huvudägare är Nordstjernan, som är ett familjekontrollerat investeringsföretag.


Vi söker dig som vill vara med och driva utveckling inom ett snabbt växande vårdbolag. Lideta finns idag på ca 30 geografiska platser och har en tydlig ambition att växa genom förvärv. Detta innebär ett konstant arbete med olika lokalprojekt i form av utökning, flytt av verksamhet, ombyggnationer, omförhandling av hyresavtal mm.

Tycker du om att driva många olika projekt med fokus mot hantering av lokaler? Då är denna rollen rätt för dig!

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med Lidetas fastighets- och lokalförsörjning. Detta innebär bland annat att du verkar som intern projektledare i lokalprojekt. Vidare kommer du planera och genomföra anskaffningar och/eller förändringar samt avveckling av lokaler. Du kommer att genomföra hyresförhandlingar samt i förekommande fall också bereda inför förhandlingar i Hyres- och arrendenämnd. Du kommer att vara verksamhetsspecialist i projekt med gränsdragningar mot lokaler.

I arbetet ingår också uppgiften att från centralt håll driva arbetet med att hitta rationella lösningar för delar som kan knytas till lokaler. Dvs att dra fördel av koncernens storlek när det kommer till avtal för el, städ, larm mm. Projektledning av andra projekt kan också bli aktuellt beroende på arbetsbelastningen inom lokaler.

Du rapporterar till chefen för verksamhetsutvecklingen. Du utgår från bolagets huvudkontor i Helsingborg och resor inom Sverige ingår i tjänsten.

Publiceringsdatum
2018-08-10

Kvalifikationer
• Minst 3 års erfarenhet av arbete från branschen såsom lokalanskaffning, fastighetsförvaltning eller liknande, som arbetsgivaren bedömer likvärdig för tjänsten
• Relevant eftergymnasial utbildning (högskola) med inriktning mot fastighetssektor eller likvärdig utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten
• Erfarenhet av hyresjuridik och hyresförhandlingar
• God förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska
• Förmåga att läsa och förstå engelska
• Goda kunskaper inom MS Officepaketet, särskilt Excel och Outlook
• Körkort klass B

Det är meriterande om du har
• Utbildning inom hyresjuridik
• Utbildning inom säkerhetsfrågor
• Projektledarutbildning, gärna inom fastighet eller med bygginriktning
• Erfarenhet av säkerhetsfrågor kring lokaler
• Erfarenhet av kommersiella lokaler och finansiella aspekter inom fastighetsbranschen
• Erfarenhet av fastighetsekonomi

Kvalifikationer
För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du har god erfarenhet från fastighetsbranschen och gediget intresse för fastighetsfrågor. Du är en driven och rutinerad förhandlare, har god analytisk förståelse för marknaden och har insikt i både kommersiella och finansiella aspekter. Vidare vill vi att du ska kunna analysera och bedöma verksamhetens behov och tillgodose dessa på ett givande sätt utifrån lokalernas förutsättningar.

Som person är du affärsmässig, ansvarsfull och flexibel och du trivs med att arbeta såväl självständigt som i grupp. Du har förmåga att samordna och tar egna initiativ och trivs i rollen som problemlösare. Vi värderar högt att du har lätt för att samverka, skapa och utveckla kontakter. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Mer om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning
Tjänstgöringsgrad heltid
Vi hanterar ansökningar löpande, så passa på att sök redan idag!

Har du fler frågor så får du gärna kontakta rekryteringsansvarig Emelie Hägerström på emelie.hagerstrom@lideta.se

Vi ser varmt fram emot din ansökan!


Kvalifikationer
Körkortskrav
• B (Personbil)

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tills vidare

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emelie Hägerström emelie.hagerstrom@lideta.se

Företag
Lideta Hälsovård

Adress
Lideta Hälsovård
Gasverksgatan 9
25467 Helsingborg

Kontorsadress
Gasverksgatan 9

Jobbnummer
4284418

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lideta Hälsovård

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lideta Hälsovård: