Fastighetsansvarig till Academedia -Stockholm

Rekrytering & Interimslösningar / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Rekrytering & Interimslösningar i Stockholm, Kalmar, Borås, Göteborg, Kungsbacka eller i hela Sverige

AcadeMedia är norra Europas största utbildningsföretag. Vi har mer än 650 skolor och ca 15 000 medarbetare runt om i Sverige, Tyskland och Norge. Vi har valt att jobba inom hela utbildningskedjan och har både förskolor, grundskolor, gymnasieskolor och vuxenutbildningar. Vi äger inga fastigheter utan hyr istället.

Bolaget:

Förvaltar ca 1000 avtal

800.000 inhyrda kvadrat

Ca 1,4 miljarder i hyreskontraktskostnader

Största privata aktören i Sverige inom utbildningssegmentet

Publiceringsdatum
2018-07-10

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten är en kombinerad tjänst mellan att vara kontaktperson för löpande lokalfrågor mellan enheterna och fastighetsägarna samt kontraktsansvarig för hyresavtalen för de fastigheter som förvaltas. Du ska även vara en naturlig samtalspart för såväl skolor som externa parter avseende nybyggnationer.

Tjänsten är uppdelad i tre områden, kontraktsfrågor, driftsfrågor och projektfrågor. Vidare förväntas att du ska;

• Ta in offerter och offertbedömning för entreprenader

• Vara beställare av entreprenader

• Förhandla hyresavtal, både omförhandlingar och nya avtal

• Underhållsplanering av fastigheterna

• Löpande kontakt med fastighetsägare och våra enheter/skolor

• Bollplank för rektorer
• Kontakt med personer på olika nivåer inom bolaget och med varierande kunskap om fastighetsfrågor

• Leverantörsuppföljning samt tillse att vi har rätt serviceavtal

Erfarenheter
Vi söker dig som har en utbildning inom fastighetsförvaltning eller motsvarande. Vi tror att du även har en längre erfarenhet från liknande tjänster. Då ditt fokus även kommer vara på lokalavtalen förutsätter vi att du har bra kunskap inom fastighetsjuridik och förhandlingar. Du har goda kunskaper och erfarenhet från driften av fastigheter för att kunna agera beställare och kravställare i upphandling av entreprenadtjänster.

Dina personliga egenskaper
Du tycker att det är roligt och utmanande att nätverka både internt och externt och skapa nya möjligheter för bolaget. Du är professionell och prestigelös. Du motiveras av att vara serviceorienterad och komma till avslut. Du hanterar flera ärenden samtidigt och gör korrekta prioriteringar.

Tjänsten är på heltid med placering i Stockholm men arbetsuppgifterna sträcker sig över hela Sverige och resor i tjänsten förekommer. Du kommer att ingå i koncernens kundorienterade fastighetsgrupp. Anställningen inleds med 6 månaders provanställning.

Så ansöker du
I denna rekrytering samarbetar vi med Newsec Competence där urval och intervjuer sker löpande. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Emelie Sahlsten på 0700-125257. Vi ser fram emot din ansökan!

Inga ansökningar som skickas via mail kommer att accepteras pga den nya GDPR lagstiftningen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emelie Sahlsten emelie.sahlsten@newsec.se +46 700 125 257

Företag
Rekrytering & Interimslösningar

Adress
Rekrytering & Interimslösningar
Grev Turegatan 7
10249 Stockholm

Kontorsadress
Grev Turegatan 7, Stockholm

Jobbnummer
4248397

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Rekrytering & Interimslösningar

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Rekrytering & Interimslösningar: