Fastighetsansvarig till Academedia -Stockholm
Rekrytering & Interimslösningar / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Rekrytering & Interimslösningar i Stockholm,
Kalmar,
Borås,
Göteborg,
Kungsbacka eller i
hela Sverige AcadeMedia är norra Europas största utbildningsföretag. Vi har mer än 650 skolor och ca 15 000 medarbetare runt om i Sverige, Tyskland och Norge. Vi har valt att jobba inom hela utbildningskedjan och har både förskolor, grundskolor, gymnasieskolor och vuxenutbildningar. Vi äger inga fastigheter utan hyr istället.
Bolaget:
Förvaltar ca 1000 avtal
800.000 inhyrda kvadrat
Ca 1,4 miljarder i hyreskontraktskostnader
Största privata aktören i Sverige inom utbildningssegmentet
Publiceringsdatum2018-07-10Dina arbetsuppgifterTjänsten är en kombinerad tjänst mellan att vara kontaktperson för löpande lokalfrågor mellan enheterna och fastighetsägarna samt kontraktsansvarig för hyresavtalen för de fastigheter som förvaltas. Du ska även vara en naturlig samtalspart för såväl skolor som externa parter avseende nybyggnationer.
Tjänsten är uppdelad i tre områden, kontraktsfrågor, driftsfrågor och projektfrågor. Vidare förväntas att du ska;
• Ta in offerter och offertbedömning för entreprenader
• Vara beställare av entreprenader
• Förhandla hyresavtal, både omförhandlingar och nya avtal
• Underhållsplanering av fastigheterna
• Löpande kontakt med fastighetsägare och våra enheter/skolor
• Bollplank för rektorer
• Kontakt med personer på olika nivåer inom bolaget och med varierande kunskap om fastighetsfrågor
• Leverantörsuppföljning samt tillse att vi har rätt serviceavtal
ErfarenheterVi söker dig som har en utbildning inom fastighetsförvaltning eller motsvarande. Vi tror att du även har en längre erfarenhet från liknande tjänster. Då ditt fokus även kommer vara på lokalavtalen förutsätter vi att du har bra kunskap inom fastighetsjuridik och förhandlingar. Du har goda kunskaper och erfarenhet från driften av fastigheter för att kunna agera beställare och kravställare i upphandling av entreprenadtjänster.
Dina personliga egenskaperDu tycker att det är roligt och utmanande att nätverka både internt och externt och skapa nya möjligheter för bolaget. Du är professionell och prestigelös. Du motiveras av att vara serviceorienterad och komma till avslut. Du hanterar flera ärenden samtidigt och gör korrekta prioriteringar.
Tjänsten är på heltid med placering i Stockholm men arbetsuppgifterna sträcker sig över hela Sverige och resor i tjänsten förekommer. Du kommer att ingå i koncernens kundorienterade fastighetsgrupp. Anställningen inleds med 6 månaders provanställning.
Så ansöker duI denna rekrytering samarbetar vi med Newsec Competence där urval och intervjuer sker löpande. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Emelie Sahlsten på 0700-125257. Vi ser fram emot din ansökan!
Inga ansökningar som skickas via mail kommer att accepteras pga den nya GDPR lagstiftningen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEmelie Sahlsten
emelie.sahlsten@newsec.se +46 700 125 257
FöretagRekrytering & Interimslösningar
AdressRekrytering & Interimslösningar
Grev Turegatan 7
10249 Stockholm
KontorsadressGrev Turegatan 7, Stockholm
Jobbnummer 4248397
Observera att sista ansökningsdag har passerat.