Fastighetsansvarig
Länsstyrelsen i Norrbottens län, Ekonomi och service / Administratörsjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Luleå,
Boden,
Piteå,
Kalix,
Älvsbyn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Länsstyrelsen i Norrbottens län, Ekonomi och service i Luleå Vill du arbeta på en av länets mest spännande arbetsplatser?
Länsstyrelsen är statens förlängda arm i Norrbotten och vårt uppdrag är att säkerställa att riksdagens och regeringens beslut får så bra effekt som möjligt, utifrån förutsättningarna i länet. Med vår vision "Tillsammans för Norrbottens bästa "arbetar vi för att skapa ett långsiktigt hållbart samhälle genom kunskapsförmedling, stöd, utveckling, tillsyn och samordning inom många olika områden.
Som medarbetare på Länsstyrelsen kan vi erbjuda dig:
• Utmanande och intressanta arbetsuppgifter
• Möjlighet att bidra till samhällsnytta
• Goda utvecklingsmöjligheter i en spännande arbetsmiljö
• Bra anställningsvillkor och hälsofrämjande aktiviteter.
Publiceringsdatum2019-04-08ArbetsuppgifterVi söker nu en fastighetsansvarig som är intresserad av nya utmaningar. Som fastighetsansvarig kommer du att ha det övergripande ansvaret för samordning och utveckling av de lokaler vi hyr. Du kommer att ingå ett team på fem personer som jobbar med fastighet- och kontorsservice uppgifter, där du kommer att ansvara för att arbeta proaktivt och med långsiktig utveckling av våra hyrda fastigheter i ett nära samarbete med fastighetsägarna.
Arbetet innebär bland annat prioritering, planering och kostnadsbedömningar av åtgärder i våra lokaler samt uppföljning så att planerade åtgärder utförs enligt överenskommelse. Du kommer att vara sammankallande och drivande i regelbundna avstämningsmöten med fastighetsägarna och andra leverantörer, driva hyresförhandlingar och ansvara för avtalsskrivning i samråd med enhetschefen. Vidare kommer du att utveckla arbetssätt gällande fastighetsfrågor som grundar sig på hållbarhet och Agenda 2030 samt aktivt delta i rollen som miljöombud i en intern miljöberedningsgrupp. Att ta fram rutiner och riktlinjer inom arbetsområdet samt kommunicera fastighetsfrågor i olika forum både muntligt och skriftligt exempelvis i ledningsgruppen och på intranätet, kommer också att vara en del av dina arbetsuppgifter.
Du kommer att tillhöra enheten för ekonomi och service, en enhet med 16 medarbetare som tillsammans ansvarar för myndighetens interna service och ekonomiska redovisning. Ansvarsområden som tillhör enheten är exempelvis fastighets- och kontorsservice, upphandling, inköp, samordning teknik ledningsplatsen, informationssäkerhet-, GIS- och IT samordning samt övergripande ekonomi- och redovisning.
KvalifikationerVi söker dig som har:
• Lägst genomförd gymnasieutbildning
• Erfarenhet av att arbeta med fastighetsförvaltning och- eller fastighetsskötsel
• Förhandlingsvana och vana av att skriva hyresavtal och andra avtal med leverantörer
• Goda kunskaper i Officepaketet
• God förmåga att kommunicera vårdat, enkelt och begripligt både muntligt och skriftligt på svenska
• Körkort för personbil.
Det är en fördel om du har:
• Eftergymnasial utbildning inom fastighetsförvaltning och- eller fastighetsskötsel.
• Erfarenhet av att planera, leda och driva stora och mindre projekt inom fastighetsförvaltning och- eller fastighetsskötsel.
• Erfarenhet av att inom fastighetsförvaltning och- eller fastighetsskötsel arbeta med ett hållbarhetsperspektiv och göra kostnadsbedömningar och uppföljningar.
• Kunskap och erfarenhet inom byggteknik och regelverk gällande ventilation, byggjobb, målerijobb, etc.
Som person är du prestigelös och har lätt för att bygga goda relationer både internt och externt, d.v.s. du är tydlig, kommunikativ och lyhörd. Vidare är du strukturerad, drivande och kan se saker ur olika perspektiv. Du har lätt för att se möjligheter och kan fatta egna beslut för att komma vidare med dina arbetsuppgifter. Ständiga förbättringar och utvecklingsfrågor ser du som en naturlig del av ditt arbete.
Arbetsprov kan bli aktuellt för dig som kallas på intervju.
Eftersom tjänsten är säkerhetsklassad enligt bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen är svenskt medborgarskap ett krav. Detta innebär att slutkandidaten innan en eventuell anställning kommer att genomgå en säkerhetsprövning som beroende på tjänst innefattar säkerhetssamtal, registerkontroll och- eller särskild personutredning.
Länsstyrelsen fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Vi ser mångfald bland våra medarbetare som en självklarhet. Vi sätter också stort värde på dina kunskaper i lulesamiska, nordsamiska, meänkieli och finska eftersom de nationella minoritetsspråken finns representerade i vårt län.
I och med denna annons så har Länsstyrelsen slutligt bestämt val av annonsmedia.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast möjligt efter överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning. .
ErsättningMånadslön Individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-04-26
Ange följande referens när du ansöker: 112-2499-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHelene Lundholm
helene.lundholm@lansstyrelsen.se 010-225 5386 072-215 51 33
FöretagLänsstyrelsen i Norrbottens län, Ekonomi och service
AdressLänsstyrelsen i Norrbottens län, Ekonomi och service
Stationsgatan 5
97186 LULEÅ
Kontorsadress97186 Luleå
Jobbnummer 4717042
Observera att sista ansökningsdag har passerat.