Fastighetsadministratör/ekonomassistent till Lugnet i Falun AB

Falu kommun / Ekonomiassistentjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Hofors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falu kommun i Falun, Borlänge eller i hela Sverige

Är du en noggrann och självgående person som gillar fastigheter? Trivs du med en omväxlande vardag där du får jobba serviceinriktat? Då har vi jobbet för dig!

Lugnet i Falun AB är ett kommunalägt fastighetsbolag och ingår i Falu kommuns koncern. Bolaget äger, förvaltar, driftar och hyr ut fastigheter och anläggningar på Lugnetområdet. Vi ansvarar också för utvecklings- och exploateringsfrågor. Här pågår aktiviteter varje dag, året runt, i form av sport, musik, mässor och kongresser.

Bolaget utvecklas ständigt och vi söker en engagerad fastighetsadminstratör som kommer att arbeta i den tekniska och ekonomiska förvaltningen. Framför oss har vi bland annat en implementering av ett fastighetssystem och där kommer du få en viktig roll.

Publiceringsdatum
2017-10-12

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med bolagets administration kring fastigheter och hyresgäster. Du kommer även att vara ansvarig för bolagets diarium, såsom registrering, arkivering och utlämnade av allmänna handlingar samt administrering av handlingar till styrelsen. Arbetet innebär en hel del, både interna och externa kontaktytor.

Inom ekonomi kommer du att arbeta med fakturering till bolagets hyresgäster och kontering av leverantörsfakturor samt bokföring och löpande avstämningar. Utöver det så kommer du att medverka i utveckling av ekonomirapporter samt vid budget och bokslutsarbete.

Dessutom har du en receptionsfunktion där du tar emot besökande och telefonsamtal.

TILLRÄCKLIGA KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som har gymnasieutbildning med inriktning ekonomi eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har erfarenhet av att arbeta på fastighetsbolag och i ekonomisystem. Tjänsten kräver att du är van att arbeta med Officepaketet och kan kommunicera i tal och skrift på svenska.

Som person behöver du vara noggrann och självgående. Eftersom det är en tjänst med många olika arbetsuppgifter krävs också att du är flexibel och inte minst serviceinriktad.

MERITERANDE KVALIFIKATIONER

Det är meriterande om du har högskoleexamen och gärna med inriktning ekonomi. Du har erfarenhet och/eller utbildning inom hyresavtal eller hyresjuridik.

LUGNET I FALUN AB SOM ARBETSGIVARE

Lufab arbetar för att exploatera och utveckla Lugnetområdet i samarbete med Falu Kommun och andra aktörer med målet att göra Lugnet som destination till den mest attraktiva åretruntanläggningen inom Europa.

Hållbarhet genomsyrar vårt arbete i allt från planerat underhåll, reparationer, reinvesteringar, driftoptimering och effektiviseringsarbete, till uthyrning och olika former av utvecklingsarbete, såsom verksamhets- och fastighetsutveckling.

Vårt mål är att skapa en attraktiv och hållbar anläggning för kommuninnevånarna i Falun utifrån ett ekonomiskt, socialt och ekologiskt perspektiv. I såväl i det dagliga arbetet som i enskilda projekt är det stort fokus på miljö och energieffektiviserande åtgärder.

ANSTÄLLNINGSVILLKOR

Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Kopior på betyg och övriga kurs- och utbildningsintyg samt referenser lämnas vid intervju.

UPPLYSNINGAR

För mer information om tjänsten kontakta Anna-Lena Andersson, Ekonomiansvarig, 023-878 89, anna-lena.t.andersson@lugnet.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enl avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Falu kommun

Adress
Falu kommun
Lugnet i Falun AB
Lugnet
791 83 Falun
79183 Falun

Kontorsadress
Lugnet i Falun AB
Lugnet
791 83 Falun

Jobbnummer
3746847

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Falu kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falu kommun: