Fastighets- och marknadsadministratör till Stockholms Hamnar

Stockholms Hamn AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Hamn AB i Stockholm, Nynäshamn, Norrtälje eller i hela Sverige

Är du en kundorienterad och erfaren fastighets- och marknadsadministratör som vill jobba i en spännande hamnmiljö? Hos oss på Stockholms Hamnar får du möjlighet att arbeta på ett modernt företag med strategisk betydelse för Stockholmsregionens utveckling.

Publiceringsdatum
2023-09-28

Om tjänsten
Som fastighets- och marknadsadministratör har du ett brett spektrum av arbetsuppgifter. De inkluderar till exempel fastighetsadministrativa sysslor som hantering av hyresavtal och fakturering. Du stödjer kollegor med att sammanställa och uppdatera sjöfartsstatistik för intäktsprognoser, prislistor och intäktsbudget. Dessutom har du ansvar för att planera och genomföra den årliga NKI-undersökningen för att utvärdera kundnöjdheten.

Du är placerad på avdelningen Marknad och försäljning och rapporterar till bolagets marknads- och försäljningschef. Din huvudsakliga arbetsplats är Frihamnen i Stockholm, men du kommer att ha ett nära samarbete med hela vår verksamhet, inklusive våra övriga hamnar i Stockholm, samt hamnarna i Kapellskär och Nynäshamn. Dessutom finns möjlighet att utföra en del av arbetet hemifrån, enligt överenskommelse med din chef.

Arbetsuppgifter
Exempel på arbetsuppgifter:
- Avstämning och kontroll av hyresdebiteringar och faktureringsunderlag
- Säkerställa att företagets uthyrningspolicy efterlevs
- Planera och genomföra den årliga NKI-undersökningen
- Uppdatera och underhålla sjöfartsstatistik och prislistor
- Aktivt driva arbetet med att optimera processer och etablera effektiva rutiner för marknads- och försäljningsavdelningens alla segment

Det här tar du med dig in i rollen
Du har:

- en eftergymnasial administrativ utbildning
- flerårig och aktuell arbetslivserfarenhet i en liknande roll
- erfarenhet av arbete med hyresadministration i fastighetsbolag
- goda kunskaper inom fastighetsförvaltning, med särskild betoning på området av hyresavtal
- goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
- goda kunskaper i Excel.

Det är meriterande om du har:

- akademisk utbildning inom fastighetsekonomi eller företagsekonomi
- erfarenhet av arbete med statistik, rapportering och projekthantering
- erfarenhet av arbete i fastighetsförvaltningssystem som exempelvis Faciliate, Vitec, Momentum och Fast2 samt i CRM-system som till exempel Lime CRM
- erfarenhet av arbete i tvärfunktionella team.

Är det här du?
Struktur, ordning och reda är en förutsättning för att lyckas i den här rollen. Du är självgående och tar initiativ och arbetar proaktivt. Du strukturerar och prioriterar själv ditt arbete och driver dina processer. Du har en problemlösande inställning, är väldigt lyhörd för kundernas behov och du trivs som bäst när du samarbetar med kollegor och andra aktörer inom ditt ansvarsområde. Arbetet innebär kontakter med många olika parter. Därför är det viktigt att du förstår vikten av en mycket god kommunikation för att främja företagets varumärke och relationer.

Givetvis brinner du för både fastighets- och marknadsadministration. Vi hoppas att du också är intresserad av sjöfart och hamnverksamhet och vill vara en del av ett team med stort engagemang.

Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.

Vi erbjuder
Stockholms Hamnar värnar om att ha en öppen atmosfär och vi är stolta över vår goda laganda. Vi erbjuder dig ett unikt och omväxlande arbete i en händelserik miljö med trevliga kollegor och intressanta arbetsuppgifter. Håller du dessutom med om att samarbete och en positiv attityd i vardagen skapar arbetsglädje för alla, kommer du att trivas hos oss på Stockholms Hamnar.

Läs mer om hur det är att jobba hos oss på https://www.stockholmshamnar.se/jobb.

Vi ser fram emot din ansökan
Om du tycker att tjänsten som fastighets- och marknadsadministratör passar väl in på dina kvalifikationer och hur du vill arbeta, skicka din ansökan snarast, senast 15 oktober 2023.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Morgan Sehlberg, rekryteringskonsult, tel. 08-508 117 22, alternativt Johan Wallén, marknads- och försäljningschef, tel. 08-670 26 74.

Stockholms Hamnar arbetar för en alkohol- och drogfri arbetsmiljö. Därför kan slumpmässiga alkohol- och drogtester förekomma under anställningen.

Stockholms Hamnar arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Provanställning tillämpas.

Om Stockholms Hamnar
Stockholms Hamnar är en av världens största passagerarhamnar och en av Sveriges största godshamnar. Bolaget förvaltar även 127 000 kvm lokalyta i Frihamnen. Stockholms Hamnar finns i Stockholm, Norrtälje och Nynäshamn. Medelantalet anställda är 130. Läs mer på https://www.stockholmshamnar.se/.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/5582".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms Hamn AB (org.nr 556008-1647)

Arbetsplats
Stockholms Hamnar

Kontakt
Morgan Sehlberg, rekryteringskonsult
08-50811722

Jobbnummer
8150068

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Hamn AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Hamn AB: