Farmaceut
Apoteket AB / Apotekarjobb / Uppsala
2017-03-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den aktuella platsannonsen "Farmaceut" (sökbar t.o.m. 2025-04-02) ⬅️
Visa alla apotekarjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Apoteket AB i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Vi gör det enklare att må bra!
Apoteket är Sveriges ledande apotekskedja. Vi har ett stort förtroende bland kunderna som också utsett oss till Sveriges mest hållbara varumärke. Nu satsar vi för att fortsätta utvecklas på den växande hälsomarknaden genom att investera i vårt apoteksnät, utveckla vårt stöd för människors läkemedelsbehandling och bredda vårt sortiment. Vi letar därför fler medarbetare som vill vara med på den spännande resan. Välkommen till Apoteket!
Vid Apotekets orderberedning i Uppsala hanteras inkommande läkemedelsbeställningar från vården. Enheten en sammanhållande funktion för stora delar av Apotekets orderberedning av rekvisitioner och står just nu inför en period med större volymer. Detta innebär att personalstyrkan tillfälligt behöver utökas med en farmaceut. Vi söker dig som vill arbeta med farmaceutiska uppgifter i nära samarbete med kolleger och kund.
Vid vår enhet finns i nuläget 11 farmaceuter anställda, som arbetar med orderberedning av läkemedelsbeställningar från vården. Vi har ett nära samarbete med den arbetsgrupp som sköter plock och pack, Läkemedelsservice och vätskevagnar åt vården. Båda enheterna finns i Apotekets lokaler i Uppsala Science park, liksom Tillverkningsenheten och Dosapoteket. Vi kan erbjuda ett utmanande arbete där du får använda din farmaceutiska kompetens i en arbetsgrupp med en hög ambition.
Arbetsuppgifterna kan t ex bestå av:
orderberedning av vårdens läkemedelsbeställningar orderberedning av Läkemedelsservice samtal med vården angående läkemedelsbeställningar telefonrådgivning till beställare hantering av manuella extemporebeställningar samverkan med den/de enheter som levererar ut beställda läkemedel
Tjänsten är en visstidsanställning på heltid 40 h/vecka. Tillträde 1 april eller enligt överenskommelse. Tidsbegränsad anställning till och med 2017-10-31 med möjlighet till förlängning.
Kompetens Receptarielegitimation. God datorvana. God förmåga att tala och skriva på svenska.
Erfarenhet av arbete med orderberedning på sjukhusapotek eller motsvarande och erfarenhet arbete med Läkemedelsservice är meriterande men inget krav. Erfarenhet av receptexpediering är meriterande liksom erfarenhet av telefonrådgivning till kund inom sjukvården.
Personliga egenskaper Vi lägger stor vikt vid din person och vem är du då? Som person är du serviceinriktad, lyhörd och sätter kunden i fokus. Du deltar aktivt för att utveckla verksamheten och för att enheten ska nå uppställda mål. Vi ser gärna att du är strukturerad, flexibel och utvecklingsinriktad, att du hellre ser möjligheter än problem och att du har en positiv inställning. Arbetar gör du självständigt och i team och du tar egna initiativ i det dagliga arbetet.
För ytterligare information Vill du veta mer om tjänsten kontakta Teamchef Erika Wågstrand, e-post
erika.wagstrand@apoteket.se.
Facklig information Fackliga företrädare för Unionen är Maria Hall telefon 018-611 34 57 och för Sveriges Farmacevtförbund Solveig Zettermark och Annika Malmstedt telefon 018-611 34 67.
Sista ansökningsdatum Sista dag för ansökan är 31 mars. Intervjuer kommer at ske löpande och tillsättning av tjänsten kan alltså komma att ske innan ansökningstidens utgång. Är du intresserad ber vi dig att inte vänta med din ansökan till sista dagen.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ april-oktober 2017 April-Oktober 2017
Publiceringsdatum2017-03-10ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktErika Wågstrand +46 010 447 87 86, +46 070 950 35 65
FöretagApoteket AB
AdressApoteket AB
BOX 3001
16903 Solna
KontorsadressDalvägen 12
Jobbnummer 3368560
Observera att sista ansökningsdag har passerat.